יום ראשון, 30 באוגוסט 2015

הישראלים המוסלמים

מזה שנים אני עוקב וטוען שערביי המדינה עוברים תהליך עמוק של "ישראליזציה". אני מסמיך את טענתי על כמה מדדים - הראשון הוא מספר המשתתפים בכנס השנתי של התנועה האסלאמית באום אל פאחם - בימי השיא של האינתיפדה השניה השתתפו בכנס כ 60,000 אלף בני אדם, השנה המספרים היו הרבה מתחת ל 10 אלפים. אני מסמיך את זה על המספר העולה בהתמדה של צעירים ערבים מוסלמים שמתגייסים לסוג כל שהוא של שרות לאומי למורת רוחה של ההנהגה הפוליטית שלהם. על חוסר היכולת שלהם לגייס אלפים רבים להפגנות השנתיות בסכנין ב 30 למרץ, יום האדמה שהתחיל במאורעות 1976 ובהם נהרגו שישה מערביי ישראל. ליום השנה למהומות אוקטובר 2000, פרוץ האינתתיפדה השניה, הנהגת ערביי ישראל מתקשה לייצר אירועים שיחדרו לקונצנזוס היהודי  הנתונים של הלישכה המרכזית לסטטיטיקה מראים על צימצום פערים משמעותי בין האוכלוסיה הערבית ליהודית ברמת החיים ובחינוך.


זה לא אומר שהערבים השלימו עם הגדרתה של מדינת ישראל כמדינה יהודית, שחברי הכנסת הערבים לא יצליחו לכנס כמה עשרות או כמה מאות לכל מיני הפגנות ועצרות אבל התמונה הגדולה היא של קרב מאסף של הלאומיות הערבית אל מול הזהות הישראלית - התהליך חזק במיוחד אצל הנוצרים שבקרב ערביי ישראל. אצל המוסלמים התהליך מתעכב בגלל הזהות המוסלמית. זה מביא אותי למדד חדש ב"ישראליות" של ערביי ישראל - מדד דאע"ש.


עד כה הצטרפו לדאע"ש בסוריה ועיראק מעל ל 4000 מאזרחי מדינות המערב, כמעט כולם ילידי מדינות המערב,, דור שני למהגרים שבניגוד להנחה המקובלת הצליחו להשתלב כלכליית וחברתית במדינות אירופה. סטודנטים, בעלי מיקצועות חופשיים ואנשים שבחירתם להצטרף לדאע"ש לא נבעה מהשוליים החברתיים של ארצותיהם . כמעט כולם וויתרו על חיים זעיר בורגנים בטוחים לטובת חזון החליפות האסלאמית של דאע"ש. באירופה יש היום בין 22 ל 25 מיליון מוסלמים . במדד דאע"ש  המינימלי, המספרים בפועל גבוהים הרבה יותר הצטרפו עד כה לדאע"ש מאירופה לפחות !!! 160 בני אדם על כל מיליון מוסלמים באירופה - המדד האירופי בסולם דאע"ש הוא לכן לפחות 160.


בישראל יש כ 1.6 מיליון מוסלמים אזרחי המדינה - ההערכות מדברות על כמה עשרות מתוכם שניסו להצטרף לדאע"ש (המספר שידוע לי מלפני כחודש הוא 46 מהערכה שפירסם השב"כ לאחר מעצרו של חאמיד עדנאן סלאמה מרמי , בתחילת החודש, לאחר שחצה את הגבול לסוריה אך התחרט כעבור זמן קצר וחזר לישראל). נניח אפילו שעד כה ניסו, בהערכה מקסימלית מוקצנת מאד, כ 100 מערביי ישראל להצטרף לדאע"ש. כמעט כולם אגב ניכשלו, במדד דאע"ש המקסימלי 63 מתנדבים לדאע"ש על כל מיליון מוסלמים בישראל . בעוד מדד דאע"ש האירופי , 160, מוטה חזק כלפי מטה ובפועל הוא הרבה יותר גבוה, מדד דא"ש הישראלי מוטה כלפי מעלה באופן חזק ובפועל הוא הרבה יותר נמוך.

לכן גם המדד האחרון, מדד דאע"ש, מראה יותר מכל שערביי ישראל המוסלמים מנוכרים למדינתם הרבה פחות, ממש הרבה פחות, מאזרחי אירופה המוסלמים - כן יש בסיס לחיים משותפים עם ערביי ישראל שכמו בכל חברה ידעו מתחים, עליות וירידות אבל הישראליות מראה כוח חיות בלתי רגיל ואפשר כבר לראות שהיא מנצחת (למרות ח"כ איימן עודה וזחאלקה ושייח ראיד צאלח).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה