יום שני, 15 ביוני 2015

מותר להם - הם 'נאורים'

יש בישראל שורה ארוכה של "אנשי רוח" שמתגייסים חדשות לבקרים לבקר את החברה הישראלית "החשוכה", כך הם אוהבים להתייחס אליה, הגיזענית והמקפחת. הם, בניגוד לנו, לפחות בניגוד לרובנו נאורים.

בראש הנאורים הסופר נתן זך, בתוכנית 'מקור' בערוץ 10, בסביבות ה 20 ביולי 2010, אמר כך ""עדות המזרח יקבלו את הכושים, והאשכנזים יקבלו את המזדיינים" ובהמשך "."קם הרעיון הזה (קיבווץ גלויות בארץ ישראל - ד.ר)  לקחת אנשים שאין להם שום דבר משותף. אלה באים מהתרבות הגבוהה ביותר שישנה - התרבות המערב אירופית - ואלה באים מהמערות".  בתרבות האירופית למי שלא יודע נהרגו במשך 31 שנים, מאוגוסט 1914 עד מאי 1945, 60 מיליון בני אדם בידי אירופאים. לא רק במלחמות העולם הראשונה והשניה אלא במהפכה הרוסית, מלחמת רוסיה פולין, מלחמת האזרחים בספרד, טיהורי סטאלין ועוד ועוד. ושיטות העינויים והרציחות של האומות הנאורות לא נפלו מאלו של דאעש בימינו. עדיין לא דיברתי על הזכות שאותם עמים נאורים נטלו לעצמם לבזוז את רובו של העולם ולרסק את המרקם החברתי שבהם -   כך או כך מעיד נתן זך על עצמו ואל עולמו - תשפטו אתם. .

ב 29/11/2014 נגנבה יצירתו של האמן הנאור וה'אירופי'  גל וולינץ, חמסה עם המלים "אטבח אל-יהוד", מהתערוכה "כוחה של המילה" במכללת ספיר. "הוגשה תלונה למשטרה", אומר וולינץ, "נדהמתי מהתגובות. אי אפשר לסתום פיות". אותו גל וולינץ הנאור פירסם יום לאחר הבחירות, ב 18/03/2015 פוסט בפייסבוק  "שלום לך מסעודה, צר לי, לא נותר לי גרגר של סימפטיה עבורך. מבחינתי את יכולה להמשיך להירקב במסדרונות בתי החולים ... את ומשפחתך מטומטמים מדי ... לי אל תדאגי, שורשי באירופה. מתקתק אזרחות ועף. ומה איתך? תלכי לעזאזל!"

הצייר והפובליציסט הנאור יאיר גרבוז, שהוזמן לשאת דברים כדמות מייצגת, בעצרת 'המחנה הציוני' ב 07/03/2015 בכיכר רבין בתל אביב אמר את הדברים הבאים "ועוד החציפו ואמרו שהגנבים ולוקחי השוחד גם הם רק קומץ. ושהמושחתים והנהנתנים החזיריים הם לא יותר מקומץ. מחריבי הדמוקרטיה - קומץ. החושבים שדמוקרטיה פירושה עריצות של הרוב - קומץ. מנשקי הקמעות, עובדי האלילים והמשתחווים ומשתטחים על קברי קדושים - רק קומץ”. אחר כך תהה גרבוז, “אם כל אלה רק קומץ, אז איך זה שהקומץ שולט בנו? איך זה שבאין מרגיש ובאין מפריע, הוא, הקומץ, נעשה לרוב?".  לא יריבות אידיאולוגית, לא מחלוקת על דרך, לא מצע, רק אנחנו, הקידמה בהתגלמותה, מול מנשקי הקמיעות, אלו שכל הרע במדינה מהם בא ולא מאיתנו.  

ביום רביעי  בבוקר 18/03/2015, בהיוודע תוצאות הבחירות,   נפלה עלינו אחת הנאורות בחבורה - הסופרת אלונה קימחי בסטטוס בפייסבוק "לכל עם יש את השלטון שהוא ראוי לו. תחי הטיפשות, הרשעות והתודעה הכוזבת. תשתו ציאניד ניאנדרטלים מזויינים. ניצחתם. רק המוות יציל אתכם מעצמכם" - אלונה קימחי אמנם מהרה להסיר את הסטטוס וטענה שהוא נכתב בלהט יצרים והוסיפה "אלה שבכל זאת מתעקשים לדבוק בו ולהיעלב, מוזמנים להתנחם בניצחון הימין ובמציאות האוטופית, מלאת האושר והעושר שניצחון זה יביא על מדינת ישראל".

בייום ראשון 22/03/2015, בדיון על תוצאות הבחירות הטיח הפרופ' הנאור אמיר חצרוני,  מרואיין מבוקש עד אז להציג את עמדת השמאל הרדיקלי בישראל, בתוכנית הבוקר של ערוץ 2, באמירה בוזגלו עמיתתו לפנל "לא היה קורה שום דבר אם הוריך היו נשארים להירקב במרוקו" והאשים את יוצאי עדות המזרח בתוצאות הבחירות.  שלשה ימים מאוחר יותר הגיב פרופ' אמיר חצרוני לאפשרות שהוא ידרש לתת הסברים על התבטאותו באולפן  "מפכ"ל משטרה, שבשגרה מנהל מאורת עברייני מין עתירי פלאפלים עם פנסיה תקציבית, מבקש לשבור את השגרה עם חקירה פלילית נגד פרופסור בגלל שהפרופסור מתנגד לחוק השבות", כתב חצרוני". "זה קורה בעקבות 'תלונה' של חבר כנסת, שעד שנת 2006 טרם למד איך להשתמש במשקפת (עמיר פרץ -ד.ר). חדשות חמות שהפיץ דובר משטרת ישראל. אגב, גם המפכ"ל וגם חבר הכנסת ממוצא מרוקאי".

בתוכנית 'צינור לילה' בערוץ 10 ביום שישי 20/03/2015 הגדיר השחקן הנאור משה איבגי, שכניראה מעורר בוז אצל נתן זך, גל וולינץ  ואמיר חצרוני (הוא לא מהתרבות האירופית) את מצביעי הליכוד "מצביעי הליכוד הם כמו אשה מוכה. הבעל מרביץ ומרביץ, אבל היא נשארת איתו כי הבטיח להפסיק ואמר לה שהוא אוהב אותה". גם הוא מצא פגמים במצביעי הליכוד, לא במחנה שלו, לא בתוכניות החסרות, לא בתשובות שאין ולא בהנחה שאולי לא כל כך רע כמו שהוא מתאר. משה איבגי שחקן טוב אבל נאור ?

אתמול הגדיר אחד מאושיות התיאטרון  הנאורות עודד קוטלר, בהגיבו לאמירתה המאד אומללה והכוחנית אך הלא גיזענית  של שרת התרבות מירי רגב "לנו יש 30 מנדטים, לכם רק 20" בכנס חירום של אמנים "אין מפריע ללאום לחגוג 30 מנדטים שאחריהם צועד עדר של בהמות מלחכות קש וגבב". אחד מחה, היתר מחאו כפיים ואשתו הגדירה את הנאום "מאסטרפיס (מודל לחיקוי)" - זה הרי מאבק הנאורים בבהמות .

ולכל זה תוסיפו קריאות מאורגנות בפייסבוק לא לתרום לניזקקים כי הם מצביעי ליכוד, לא לסיע לחלשים - העולם שייך לנאורים והבהמות לקחו להם את ואת המדינה, גנבו להם את הדמוקרטיה והם לא אשמים בכלום - אפילו לא בהתנשאות סתם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה