יום רביעי, 11 במרץ 2015

ארץ ממש אומללה

בארץ האומללה חיים מעל ל 8 מיליון תושבים, רק בקיץ האחרון יצאו ממנה לחו"ל, רק בקיץ יש להדגיש, 10.5 מיליון מתושביה. כמובן כולם רק מהעשירון העליון שיכול להרשות לעצמו - סתם עמך לא גומרים את החודש ואפילו לנופשון בתורכיה עם קצת שוקולד אין להם כסף. ארץ האומללים היא הארץ היחידה בעולם שיש בה תהליך מקביל  - גם עליה ברמת החיים ופיתוח כלכלי וגם עליה בילודה - בכל מקום אחר זה ההיפך - כול אחוז נוסף ברמת החיים הוא אחוז פחות בילודה. האומללות נוראה פי כמה כי הילדים נולדים בארץ אומללה עם עתיד אומלל או פשוט בלי עתיד.

בארץ האומללות המוחלטת רכשו השנה, שיא כל הזמנים, 240 אלף מכוניות חדשות,  והיו בה 880 אלף החלפות בעלות על מכוניות. חצי מהמשפחות החליפו לפחות רכב אחד בשנה האחרונה - כמובן רק העשירון העליון כי האחרים ממש לא גומרים את החודש במיוחד לא מעמד הביניים המתרסק.  בארץ החולים המוזנחים, שבה שרותי הבריאות בהתמוטטות מתמשכת זה כמה עשורים,  חיים יותר מכל מדינות העולם ותמותת התינוקות היא מהנמוכות ביותר. בארץ שבה שרותי החינוך הם בושה למילה חינוך ולמילה שרותים ממציאים ומחדשים, כשמדובר במונחים יחסיים, הרבה יותר מבכל ארץ אחרת בעולם. אפילו במונחים מוחלטים ארץ האומללים העניים, החולים וחסרי החינוך, שהיא סך הכל אלפית מאוכלוסיית העולם,  היא בין חמש המדינות החדשניות בעולם - כמובן את כל החדשנות מייצר רק העשירון העליון שיש לו הכל - חינוך, חדשנות, בריאות ודיור.

הארץ האומללה הזו שבה אין לאנשים כסף, רק חובות, ממשיכים זוגות צעירים וסתם אנשים "לפוצץ" את הצימרים באשר הם במחירים שלרובם הרי ממילא אין כסף לשלם. הארץ האומללה ממשיכה להיות צרכנית אובססיבית של גדג'טים אלקטרוניים. הראשונה להחליף את הדגם מלפני שמונה חודשים בדגם חדש שבלעדיו החיים יהיו אומללים עוד יותר.  אי אפשר לזוז בארץ האומללה  הזו כי בכל מקום בונים כבישים חדשים, משדרגים ישנים וחוצבים מינהרות - האבק ממש סכנה לבריאות בארץ של שרותי בריאות קורסים.  למרות העוני והשבר והחברה שבה כמעט כולם "לא גומרים את החודש" גדל סך נכסי הציבור ב 200 מיליארד דולר, בממוצע כ 24,000 ש"ח לכל עולל בן יומו ועד זקן באחריתו.   קצב בניית הקניונים, מרכזי הבילוי והצריכה הוא "מטורף" לגמרי הרי, כך התקשורת, לתושבי הארץ האומללים אין כסף לקנות באותם קניונים, לבלות במרכזי הבידור או לעשות סתם "שופינג" - למי יש כסף בארץ חוץ מלעשירון העליון?  מי המטורף שבונה קניונים לאוכלוסיה "תפרנית" שסימן ההיקר שלה שהיא "לא גומרת את החודש". כניראה ששרותי בריאות הנפש קרסו לגמרי במדינה האומללה הזו  אם יש משוגעים שבונים קניונים לאנשים שאין להם כסף לבזבז בקניונים.

למרות האומללות הקשה יש לארץ האומללה יתרות מטבע חוץ של 80 מיליארד דולר - כדי  יתרת זכות   של 7800$  לכל אזרח בישראל (בארה"ב הניפלאה יש גירעון של 18,000 מיליארד דולר - כדי 55,000$ חובות לכל אזרח בארה"ב)   למרות שהיא כל כך אומללה המדינה הרי בסקרי שביעות רצון עולמיים, שלהם תמיד עונה רק העשירון העליון - לאחרים אין אפילו כסף לטלפון,  יוצא שתושביה דווקא אופטימיים ומבסוטים - יתכן גם שפשוט שמחוסר השכלה והשפלה בגן  בלי הסייעת הנוספת הנשאלים לא הבינו את השאלות.

מי היה רוצה לחיות במדינה כזו אומללה ?- אני הייתי מעדיף את המילקי הזול בברלין אבל כשהייתי ילד מערכת החינוך קרסה, לא הייתה סייעת ואני כבר לא יודע בעצמי מה טוב בשבילי .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה