יום רביעי, 2 ביולי 2014

הי"ד

* כשמובא בישראל לקבורה אדם שמת בנסיבות אלימות מוסיפים לכיתוב על המצבה - הי"ד - השם יקום דמו. ישראלים ויהודים לא אמורים להיות עם נוקם - עם מתגונן כן, מרתיע את אויביו כן אבל נוקם לא ולא תמיד אפשר לשרטט בדיוק את הקו. בכל מיקרה ובכל הגדרה פגיעה בחפים מפשע ולא מעורבים כנקמה לשם נקמה היא חילול המסורת היהודית, המוסר היהודי וההיסטוריה היהודית. אחד הדברים שמבדילים בינינו לרוב גויי העולם שהנקמה כנקמה נחשבת אצלנו כערך שלילי ואנחנו משאירים אותה לאחרית הימים כשהשם ירצה.


* מכל הדברים שנאמרו על קיומנו כאן אין כמו ההספד של משה דיין ז"ל על קברו של רועי רוטנברג ב 29/04/1956 לתמצת הכל (כדאי לקרוא מפעם לפעם ולהזכיר לעצמנו. "...דור התנחלות אנו, ובלי כובע הפלדה ולוע התותח לא נוכל לטעת עץ ולבנות בית. לילדינו לא יהיו חיים אם לא נחפור מקלטים, ובלי גדר תיל ומקלע לא נוכל לסלול דרך ולקדוח מים..." לבסוף סיים במשפט "כי תישמט החרב מידנו - וייכרתו חיינו".  כן, אז, לפני 58 שנים היה ברור שפתרון לעזה אין לנו - נידונו לחיות בין רגיעה להרתעה, בין פרץ אלימות למשנהו בדרך הטובה ביותר האפשרית כשהחרב בידנו. אולי באחרית הימים שדעא"ש יפסיק לרצוח שיעים וצבא המהאדי סונים, כשבשאר אסאד יבחר בבחירות שהן באמת דמוקרטיות ואולי דווקא יריבו ושהערבים יפסיקו לראות בנו שעיר לעזאזל לצרותיהם אפשר יהיה להשיב את החרב לנדן אבל לעולם לא לשמוט אותה - לעולם!!!. בכל מיקרה אין זבנג וגמרנו את זה הבין משה דיין בבהירות ב 1956 וזה לא השתנה עד היום - לראיה "עזה", כמושג, עדיין  כאן, צפופה, ענייה, שונאת ואלימה.

911

* בצל אירוע החטיפה והמחדל במוקד 100, ממש באותם הימים שוחררה לציבור הרחב קלטת הקריאה למוקד מד"א  של ענבל שגב שנספתה לפני שש שנים, ב 2008,  כאשר מוקדנית מד"א חוזרת ושואלת אותה מספר פעמים את שמה, את מספר הטלפון ממנו התקשרה שאמור להיות על הצג, למה היא, ענבל שגב, משחקת איתה, המוקדנית, משחקים וכדומה. זעקות היאוש, הבכי והמצוקה נפלו, כביכול, על אוזן ערלה. הנושא עדיין בבירור משפטי ויתכן שהמוקדנית פעלה "על פי הספר". כך או כך לא מספיק בהמלצות המפכ"ל, או מנכ"ל מד"א או שרותי הכיבוי. כשמדברים על "שינוי תפיסה" השינוי הכי מבורך שאני מעלה על דעתי הוא האחדת כל שרותי ההצלה והמשטרה למוקד אחד!! עם מספר אחד ! עם צוות מבוגר ומנוסה שעבר מבדקים והכשרה מיוחדת ומצוייד בכל הטכנולוגיות האפשריות כדי לחסוך שאלות כמו מאיזה טלפון אתה מדבר, מהיכן אתה מדבר וכדומה. בסוף ידיחו כמה שוטרים, אולי יחליפו אותם במנוסים יותר ועדיין כשיש שלושה מוקדים של שלושה ארגונים עם הרגלי עבודה שונים ושלושה מספרי חירום במקום אחד בלבד מרחב התקלות האפשריות גדול הרבה יותר . הגיע הזמן להאחדת כל מוקדי החירום לאחד בלבד וזה יכול להיות אפילו הרבה יותר זול כספית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה