יום שלישי, 3 ביוני 2014

שונות

שם באסיה-פסיפיק

* עד לפני שנים מועטות היה מוסכם על כולם שהמזה"ת מערער את היציבות העולמית, "הסכסוך" את המזה"ת ונטל היציבות העולמית היה מוטל, לכן, על ישראל. דגלו בגירסה הזו גם טוני בלייר, לשעבר ראש ממשלת בריטניה וג'ון קרי מיודענו, ידיד אישי של בשאר אסאד עד שהנסיבות הפרידו ביניהם.

ביום שבת האחרון, ה 31/05/2014, בוועידת ביטחון אסיאתי שהתכנסה בסינגפור הגדיר מזכיר ההגנה  של ארה"ב צ'אק היגל את סין כמדינה "המערערעת" את הביטחון האזורי בדרום מזרח אסיה (אסיאן פאסיפיק בלשונו) ובעולם וכי היא קובעת "חד צדדית" עובדות בשטח. בכך סימן מזכיר ההגנה של ארה"ב את קווי המאבק הבין מעצמתי העולמי הבא. אי שם בין סין, יפן, הקוריאות, וויטנאם והפיליפינים - בקיצור המזה"ת נדד למזרח אסיה.

פיוס עם האסלאם

* אתמול אמרה דוברת מזכיר המדינה בארה"ב ג'ין פסאקי שהממשל "יעבוד" עם הממשלה הפלשתינית הבאה. בירושלים הביאו אכזבה למרות שאיגרת ברוח זו מאובאמה נימסרה לאבו מאזן דרך הקונסול הכללי של ארה"ב בירושלים כבר לפני מספר ימים. בכלל - כתבתי כאן בבלוג מספר פעמים בעבר שלוז מדיניות החוץ של ארה"ב בימי ממשל אובאמה זה פיוס היסטורי בין ארה"ב לאסלאם והאסלאם המייצג מבחינה פוליטית שהוא הכתובת לפיוס הגדול, לפי אובאמה,  זה האחים המוסלמים. לתפיסתו האחים המוסלמים יכולים לשלב יותר מכל גורם מוסלמי אחר אסלאם שורשי עם דמוקרטיה, אמנם מוגבלת (המודל התורכי).

לכן את ביקורו הראשון כנשיא באפריל 2009 עשה בתורכיה של ארדואן, זו הסיבה שאובאמה תומך בנחרצות במוחמד מורסי במצרים, במחיר קרע עמוק עם הצבא והממסד המדיני החדש במצרים, לכן הוא מעמיק את הקרע עם סעודיה, קרע שעיקרו המדיניות כלפי איראן, ומחזק את הברית עם קטאר. בקיצור אנחנו לא לבד - ארה"ב שורפת גשרים לא רק איתנו אלא ממש עם כולם חוץ מקטאר ואיראן.

אירופה זה טוב או רע?

* עד לפני חצי שנה רווחה בתקשורת שלנו אופנת ה"כמה טוב שם". כמעט כל מהדורה, בערוץ 2 למשל, הכילה קטע על החינוך הניפלא בפינלנד, על החיים הנוחים בברלין, על לימודי החינם בדנמרק, על האווירה היצירתית בלונדון, על הדיור הזול בקנדה וכו'... אפילו על מחירי הגבינה שבבולגריה הם יותר זולים מאשר בארץ הייתה כתבה שכמו כולם הסתיימה במילים - רק בישראל ..... (רע כמובן).

השבוע פתאום התהפך הגלגל - באירופה התגלתה אנטישמיות פתאום!, הימין הקיצוני עולה, האסלאם משתלט, התקריות האנטישמיות מתרבות, הכלכלה מדשדשת והמוכשרים מאירופה בורחים למקומות אחרים. פתאום הקהיליות היהודיות במצוקה, בארץ צריך, על פי כמה פסימיסטים, להתארגן לגלי עליה, צריך להגביר אבטחה על מוסדות יהודיים וכבר יש מקומות לא מעטים שלא כדאי לדבר עיברית ברחוב. לא ציינתי שבחלק ממדינות אירופה המערבית, בעיקר בדרום ובמזרח, אבטלת הצעירים מגיעה ל 40% - אז תגידו אתם הייתם רוצים לגדל ילדים באירופה? אירופה זה טוב או רע?.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה