יום חמישי, 30 בינואר 2014

המיסגד של מילאנו

אתמול שוב איים יאיר לפיד, שר האוצר של מעמד הביניים ודמגוג בהתהוות, על ישראל בחרם אירופי שיפגע בכל כיס בישראל. הוא עשה זאת בנאומו בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי במוזיאון תל אביב .  יש בנאום דמגוגיה מצויינת שקורצת למעמד הביניים המתרסק במרכז הארץ, טיפשות מדינית קצרת טווח מפני שהיא לא יכולה אלא להקשיח את עמדתו של אבו מאזן במו"מ, אם זה הגורל המצפה לישראל מכשלון המו"מ ויש בו הונאה רבתי של דעת הקהל. כבר כתבתי כאן מספר פעמים על "החרם האירופי" אך אוסיף כמה נקודות להבהרת הסוגיה ואסיים בדוגמית - המיקרה של מילאנו.

ב 29/10/2013, אמר  ראש הממשלה של בריטניה דיוויד קמרון  באירוע השקת סידרה של  איגרות חוב  "איסלאמיות" בשווי 200 מיליון ליש"ט ב'סיטי' של לונדון : "שאיפתי היא שלונדון תהיה מרכז פיננסי אסלאמי מוביל לצד דובאי".  אלפי עיתונאים בריטיים, דוברי מבטא בריטי מובהק, גוייסו או הצטרפו לרשתות התקשורת הערביות כגון אל-ג'זירה או אל-ערבייה, ככתבים, עורכים ומגישים בתחנות שמעצבות, בכסף ערבי  של עריצים ללא שום בקרה דמוקרטית , לא רק את דעת הקהל בעולם הערבי אלא גם את דעת הקהל בחלקים גדולים מהעולם המערבי. ברור שכשכסף ערבי קונה כמעט הכל - מרחב ההיזדמנויות העיסקיות של ישראל באירופה ומרחב ההתעניינות העיסקית של אירופה בישראל לא יכול אלא להיפגע.  

אל השאיפה של בריטניה להיות "מרכז פיננסי" לעולם הערבי והמוסלמי מצטרפת הלהיטות של חברות אירופאיות, חלקן בדעיכה כמו חברות רנו, פג'ו ופיאט, לעשות עסקים עם איראן השבה לחיק משפחת העמים. רק אתמול נסע ראש ממשלת תורכיה טאייפ ארדואן לאיראן, עד לפני שלש שנים ידידה, במהלך שלשת השנים האחרונות יריבה וכעת שוב בת ברית, כדי להרחיב את הסחר עם איראן, עוד לפני הסרת הסנקציות, בכ 10$ מיליארד בשנה.

באיחוד האירופי היו ב סוף 2011  504.6 מיליון תושבים. במרוצת 2012 גדלה האוכלוסיה ב 1.1 מיליון ל 505.7 מיליון. שיעור גידול של 0.2% (בישראל פי 9 - 1.8%).   מתוך 1.1 מיליון שהתווספו לאוכלוסיית אירופה 0.9 מיליון היו מהגרים "חוקיים". מתוך העובדה ששיעור הילודה של המהגרים לאירופה הוא לפחות!! פי ארבע הממוצע האירופי ברור שגם התוספת הדמוגרפית הטיבעית, לא מהגירה אלא מילודה, בסך של כ 0.2 מיליון הוא בעיקרו תוצר ההגירה. אין מנוס - אירופה מתאסלמת לאט אבל בטוח. בנוסף מתמודדת  אירופה עם משברים כלכליים עצומים בכל מדינות הדרום מיוון עד ספרד, עם משבר בחלק ממדינות הבלקן, בעיקר בולגריה, עם קריסת הכלכלה באוקראינה ועם המשבר הכלכלי אדיר הממדים שמתפתח סביב החוב הטורקי קצר המועד שהמדינה לא יכולה להחזיר. העתיד של אירופה הדועכת אגום, האסלאם מתחזק והתלות לא בנפט אבל בהון ערבי הולכת וגדלה. מכאן נובע כל היתר בלי קשר לסוגיית הסכסוך עם הפלשתינים.  אתן את מיקרה המסגד במילאנו כדוגמה מייצגת.

מילאנו, בצפון איטליה, אחת הכלכלות הבעייתיות ביבשת, אמורה לארח את תערוכת אקספו הבינ"ל ב 2015. לקראת התערוכה החלו בעלי הון ערביים, רובם קשורים לנסיכות קטאר, לרכוש נכסים מכל הבא ליד במילאנו. ראש העיר של מילאנו גיליאנו פיסאפיה, איש ימין, מעוניין כמובן בגאות הכלכלית שההשקעות הערביות יביאו לעירו אלא שאותם בעלי הון רמזו/התנו את השקעותיהם במינוי האמאם ריאד בוסתאנג'י, פלשתיני במוצאו ותומך מובהק בחמאס והאחים המוסלמים שצבר שפע של התבטאויות אנטי ישראליות ואנטי יהודיות בשנים האחרונות. האמאם חשוד על ידי גורמי הביטחון במקום כמי שעשוי להפוך את המסגד הגדול במילאנו, כמו מסגד פינסבורי בלונדון, מסגד אל-פארוק בברוקלין, ניו יורק או מסגד אל-קודס בהמבורג,  גרמניה, לחממה לטרור ג'יהאדיסטי באירופה ובכלל. יש לאמאם ריאד בוסתאנג'י רקע מתאים, כריזמה וחבורת מעריצים גדולה. טרם נפלה החלטה אבל עצם המאבק מראה את כוחו של הכסף הערבי באירופה הדועכת ואני מרשה לעצמי לנחש שבעוד חצי שנה מהיום האמאם ריאד בוסתאנג'י יגייס מתאבדים (בתקווה ששרותי הביטחון באיטליה ישימו עיין) במסגדו במילאנו, בהתחלה כדי שיהרגו כופרים (שיעים) בסוריה או עיראק, בהמשך שיגיעו לישראל ולבסוף שיתפוצצו באיטליה. זה לא קשור לישראל אלא לדעיכה וההתאסלמות של אירופה בכלל ושל דרום אירופה בפרט.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה