יום שני, 27 בינואר 2014

לעזאזל העובדות

לא פעם קורה לפוליטיקאי שסדר היום שלו משתלט עליו לחלוטין, הוא מזוהה עם סדר היום וסדר היום מזוהה איתו. במיקרה הזה, ביחוד במיקרים הקשים יותר, אין טעם לחפש עובדות או לנסות לראות תמונה כללית. לפוליטיקאי כזה יש מציאות וירטואלית משלו שמסדרת לו את העובדות, מצדיקה אותו ומסבירה את פועלו.

שמעון פרס, האבא הבלתי מעורער של ההתישבות היהודית ביהודה ושומרון שהחלה בסבסטיה ב 1975 הפך מאז את עורו, בנה קריירה מזהירה על תהליך השלום ועל המזה"ת החדש. אליבא דשמעון פרס התהליך, המזרח התיכון החדש והוא חד הם. אין עובדה שתערער את חזונו, אין מציאות של אלפי ניטבחים שתגרום לו להרהר הזה המזרח התיכון החדש עליו דיבר כל הזמן, אין שום דבקות פלשתינית בזכות השיבה שתערער את חזונו בשלום עם הפלשתינים כאן, עכשיו ועוד בחייו. רק היום שודר בחלק מאתרי האינטרנט ראיון עם אבו מאזן, שניזום על ידי המרכז למחקרי ביטחון לאומי באוניברסיטת תל אביב בראשות האלוף במיל' עמוס ידלין, שבו חזר אבו מאזן, אחרי כל דברי החלקות הרגילים על דבקותו בהסדר "בהתאם להחלטה 194 של האו"ם" - ציטוט , אותה החלטה של העצרת הכללית מ 12/12/1948  שתובעת את החזרת הפליטים הפלשתינים למקומות מהם, לפי ההחלטה, גורשו ותשלום פיצוי מלא על הנזק שניגרם להם בגלל "הגרוש" - קרי זכות השיבה בניסוחה המחמיר  לחיסול זהותה היהודית של מדינת ישראל.  היו גם הרבה  הדיוטות בטוקבקים  שהתרשמו ממתינותו  של אבו מאזן ולא קראתי אפילו תגובה אחת שהבינה מהי החלטה 194 שאבו מאזן תמיד מזכיר וחוזר עליה בכל ראיון. במיקרה של שמעון פרס העובדות כבר מזמן לא חשובות - יש לו דעות מוצקות משלו.

דוגמא נוספת היא ג'ון קרי מזכיר המדינה של ארה"ב שקשר את עצמו ואת פועלו לתהליך השלום בינינו לפלשתינים. העובדה שהתהליך הזה הוא כרגע הזניח מכל בעיות האזור, שהוא מציב בעיות קיומיות למשטרו של אבו מאזן עצמו וליציבות המשטר בירדן לא נוגעת בו. מבחינתו, כפי שהתבטא לאחרונה הרבה פעמים, הסדר בין ישראל לפלשתינים "ישנה דרמטית את האזור", ביטחונה של ישראל, שתשתלב במארג ביטחוני אזורי  (לפי ג'ון קרי יש דבר כזה) ישתפר פלאים. אם יש צורך לגייס כספים זה קודם כל לכלכלה הפלשתינית, לא לכלכלה הירדנית המקרטעת והזקוקה לחמצן ואפילו לא לפליטים בסוריה. כל היתר, סוגיית הגרעין האיראני,  מלחמת האזרחים בסוריה, המשבר הפנימי במצרים, התפרקות עיראק, לוב ותימן למחוזות שיבטיים ועדתיים גוזלים, ביחד, פחות מחצי הזמן שג'ון קרי מקדיש לאמביציה האישית והתלושה שלו, מזווית הבעיות של ארה"ב בעולם - הסדר השלום עם הפלשתינים.  במיקרה של ג'ון קרי העובדות ממש לא חשובות - יש לו עולם וירטואלי משלו ושם העובדות מסתדרות לו מצויין.

באחרונה מראה ציםי ליבני סימנים של הצטרפות לאותם פוליטיקאים שהאג'נדה היא מטרת קיומם  וזהותם הפוליטית הבלעדית, שאין דבר חוץ מאותה אג'נדה ושהעובדות, כפי שהיא רואה אותן, מחזקים את התמקדותה הבלעדית באג'נדה (סדר יום). לזכותה ציפי ליבני הייתה הראשונה שמינפה את המושג "מדינה יהודית דמוקרטית" ועושה בו שימוש מדיני פעיל. אבל בראיונות לאחרונה קשרה את כל בעיות החברה והכלכלה של ישראל, כולל המחאה החברתית, לפתרון הסכסוך עם הפלשתינים. לאחרונה מנפנפת השרה בחרם על ישראל ובבידודה המדיני היה והתהליך, שבלעדיו אין לה קיום פוליטי, לא יתקדם הלאה, לפי דבריו המעודכנים להיום של אבו מאזן,  לעבר החלטה 194. החלטה שבגללה סירב להצעותיו הנדיבות של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט - הצעות שציפי ליבני עצמה חשבה בשעתו כמרחיקות לכת. כרגע בכל ראיון מעלה ציפי ליבני את האיום של בידוד ישראל היה והתהליך לא יתקדם, מה שאגב מדרבן את אבו מאזן לא לקדם אותו.  אין ספק היא מזוהה עם התהליך, הוא איתה והמציאות מסתדרת בהתאם.  
 
נבדוק את סוגיית החרם והבידוד  שכבר דשתי בה כאן בבלוג.

א. היום נודע שחלק גדול ממערכות חללית המחקר האירופית לירחי הצדק יבנו, בלשון עתיד, על ידי חברת "אקיוביט" הישראלית כאן בארץ וחלק גדול מהמידע ינותח במכון ויצמן  אלא אם כן אירופה תחרים את ישראל מדעית, כלכלית וארגונית ותדחה לכן בשנים רבות את שיגור חללית המחקר (מן הסתם החברות הישראליות ידרשו גם פיצויים על ביטול חוזים) עד שבנט יפסיק לריב עם ביבי, שניהם עם אבו מאזן  והוא עם החמאס.

ב. אתמול נודע שחברת האויוניקה לוקהיד מרטין מארה"ב, שלה חלק מרכזי בתעשיית האוויר והחלל האמריקאית,  משיקה, כאן בישראל, מרכז פיתוח חדש. כמובן שאם אבו מאזן לא יוותר על החלטה 194 החברה תזרוק את השקעתה לטימיון ותוותר על הערך המוסף היחסי בישראל, לפחות על פי ציפי ליבני.

ג. משלחת של 100 מראשי חברת טכניקולור שבסיסה בהוליווד, ארה"ב, ושמחזיקה בזכויות על שורה ארוכה של  פטנטים בתחומי עיבודי צבע דיגיטליים, באה לארץ לעשות עסקים. משלחת כזו בעלות כזו לא הייתה באה לו הייתה מחוייבת לא לעשות עסקים עם ישראל עד שאבו מאזן יהיה מבסוט.  

הרשימה לעיל היא מ 24 השעות האחרונות - כמו שנאמר במיקרה של ציפי ליבני היא מתחילה לאבד קשר עם העובדות - יש לה הרי כל כך הרבה דעות נחרצות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה