יום חמישי, 31 בינואר 2013

על פי מקורות זרים

היום קראתי שתי כתבות שלעגו לצנזורה הישראלית ולכתבים הצבאיים שדיווחו על התקיפה בסוריה כשהם נישענים, כמנטרה חוזרת על עצמה, רק "על מקורות זרים". ממילא כולם יודעים שאת המעשה עשתה מדינת ישראל אז לשם מה ההצגה טוענים אותם עיתונאי יודעי כלום. הטענות האלו המגחיכים את הצנזורה לא מעידים על טימטום הצנזורה אלא בעיקר על אופק החשיבה הצר של חלק מהעיתונאים שיש להם בדרך כלל פריבילגיה למתוח ביקורת על כולם למרות שאין בהם שום דבר שהופך אותם ליותר חכמים ומבינים מ"כולם".

במיקרים כמו תקיפת מפעל הנשק בסודן בשלהי אוקטובר 2012, תקיפת שיירת נשק בסודן בדצמבר 2011או תקיפת הכור הסורי בבטנה בספטמבר 2007, מדובר בהתקפות על מדינות ריבוניות שיש להם הזכות לעשות בשיטחן הרבה דברים, כמעט ככל העולה על רוחם. ספק אם החוק הבינ"ל מאפשר תקיפה של מדינה ריבונית כצעד מנע אם לא הייתה התגרות ישירה מקדימה של אותה מדינה. גם אם החוק הבינ"ל מתיר במיקרים מסויימים תקיפת מנע כזו ספק אם הקהיליה הבין לאומית, זו הששה לגנות את ישראל על כל דבר וחצי דבר, לא תיראה בתקיפה כזו בין אם היא בסוריה, בסודן או במקום אחר (תוניס למשל) עילה לעוד סידרת גינויים נגד ישראל. לכן כל עוד אין הוכחה חותכת שישראל ביצעה את התקיפה הדבר הכי מטופש הוא ליטול עליה אחריות רישמית ולאמר לעולם שכן, אנחנו מפציצים ותוקפים במדינות שכנות ללא התגרות מוקדמת כי אולי, בעתיד, זה יפגע בנו בצורה קשה.

תארו לכם שישראל הייתה לוקחת אחריות על חיסולו של פתחי שקאקי במלטה בקיץ 1995, על חיסולו של אבו ג'יהאד בתוניסיה ב1988, על חיסולו של עימאד מורניה בדמשק בפברואק 2008, לפני חמש שנים ועל עוד כמה שנימצאו מתים בנסיבות מיסתוריות כמו מחמוד אל מבחוח בדובאי בינואר 2010. אכן התפרסמו צילומים, נעצרו אפילו 2 חשודים בפולין ובגרמניה, לכולם ברור שישראל עמדה מאחורי הביצוע אבל את האקדח המעשן לנקיטת צעדיים מישפטיים או מדיניים בזירה הבינ"ל נגד ישראל לא מצאו עד היום, אלא אם נאמץ את חוכמת העיתונאים ופשוט נגיד "כן זה אנחנו" ונצטט דוברים רישמיים של הממשלה.

כמו בנושא העמימות הגרעינית - העמימות המיבצעית של מדינת ישראל היא נכס מיבצעי, משפטי, מדיני ופסיכולוגי והמחיר לומר את המישפט ה"מגוחך", "מפי מקורות זרים" לפני כל דיווח הוא מחיר אפסי לעומת ערך השתיקה והעמימות. יש לשתיקה הרישמית גם ערך מוסף ביצירת שמועות ובידיעות החצי מאומתות שרצות בתקשורת שיוצרות מסך עשן כבד ומבלבל מבחינת טפח שמסתיר טפחיים לתפארת הדימיון המיזרחי שמשתולל באזורנו.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה