יום ראשון, 22 ביולי 2012

לשקר יש מחיר

עו"ד הידועה בבריטניה שרי בות' היא אחותה למחצה של לורן בות', פעילה אנטי ישראלית קיצונית בבריטניה, חברה באירגון של ג'ורג' גולווי "ויוה פלשתין" שלאחרונה החליטה ללכת אחרי ליבה והתאסלמה באינדונזיה. שרי בות' היא לא רק עו"ד ידועה אלא, תחת השם שרי בלייר, היא גם אשתו של ראש ממשלת בריטניה לשעבר טוני בלייר. אותו טוני שגרר את ארצו לשתי מלחמות בעיראק ואפגניסטן וכעת עושה קריירה על תהליך השלום הניצחי עם הפלשתינים (שמעון פרס לא לבד) כשליח האיחוד האירופי ל"סכסוך". ב 18/06/2002, שעות מספר לאחר הפיגוע בצומת פת בירושלים בו נהרגו 19 ישראלים, ביקרה הגברת בות'-בלייר במרפאה פלשתינית בצפון לונדון "כל עוד אנשים צעירים חשים שאין להם תקווה אלא לפוצץ את עצמם לא נשיג שום התקדמות". הצדיקה שרי בות' בעקיפין את פיגועי ההתאבדות בחוסר התקווה שישראל הציבה לפלשתינים. נניח לרגע לעובדות שכן אמירות כאלה לעולם לא נסמכות על עובדות אבל מאז אותה אמירה הרגו מתאבדים "חסרי תקווה" לפחות 200 מאחיהם המוסלמים, בדרך כלל מדלת העם ו"חסרי תקווה" שכמותם בדיוק, על כל ישראלי שהצליחו להרוג. מדינות כמו עיראק, אפגניסטן, פקיסטן, סומליה אלג'ירה ולאחרונה סוריה הפכו למרחב הפעולה הטיבעי של "חסרי התקווה" תוך שהם הורסים ומחבלים בכל סיכוי אמיתי לתיקווה ושינוי. המחבלים המתאבדים הם לא תוצר של "חוסר תקווה" אלא הם היצרנים הגדולים של התקוות האבודות.

שרי בלייר-בות' ועמיתיה לדעה ולמעשה נושאים באחריות מוסרית להכשיר את השרץ ואם גם נניח ששנאתה לישראל מוצדקת לא נישמעה ממנה שום חרטה על האסון הרבתי שגישתה חוללה במרחב המוסלמי. הרי ברור שאת המחיר האמיתי של הצדקת פיגועי המתאבדים משלמים הערבים והמוסלמים עצמם בריבית קצוצה בריבוע.

מדינות ערב כולן ביססו בעבר חלק גדול מהלגיטימיות שלהם על השינאה והמאבק הניצחי בישראל. הוא אפשר לעריצים הערביים לתעל את התיסכול הפנימי מהדיכוי הערבי החוצה, הצדיק השקעות עתק בביטחון, כביכול נגד ישראל ולמעשה כדי להנציח את המשפחה השלטת בשלטון. המעצמות שעשו רווח ממרוץ החימוש ושכבות השלטון בעולם הערבי עשו עיסקה מצויינת מתמשכת מהנצחת והנשמת הסכסוך. אבל בסופו של יום יש מחיר להונאה ולשקר. הצבא העיראקי הענק הרג חצי מיליון איראנים וכ 700 אלף מאזרחי ארצו במלחמות וטיהורים, גרם נזק של מיליארדים לכווית ובסוף הביא לחורבן עיראק עצמה. בסך הכל הצליח הצבא העיראקי לשלוח כוחות זניחים לזמן קצר למלחמה בישראל - יותר כדי להצדיק את קיומו ופחות כדי לשנות את פני המערכה. הצבא הסורי העצום שבלע את הכלכלה הסורית ודן אותה לעוני מתמשך אחראי אולי להרג כ 2000 ישראלים אבל הרג מאז קיומו במהפכות, טיהורים ולאחרונה במלחמת האזרחים שמפרקת את סוריה מביפנים לפחות עוד 30 אלף אזרחים סורים ומספר דומה של אזרחים לבנונים. לא ציינתי ש 160 אלף ערבים נהרגו במלחמות האזרחים בלבנון מאז קום מדינת ישראל, פחות מ 5000 מתוכם בגללנו.

הצבא הלובי ניחשב שנים מאגר הנשק של העולם הערבי, הוא היה מצוייד הרבה מעל מידתו . בסוף הצבא הלובי הצטיין בעיקר במלחמה נגד לובים וספק אם אי פעם באמת השפיע על מלחמה נגד ישראל., כ 25,000 נהרגו במלחמת האזרחים שם להפלת שילטונו של קדאפי. הם עדיין הורגים אחד את השני, אמנם בקצב יותר איטי, הנשק שקדאפי אגר מזין כרגע לא רק את שבטי הבדווים בסיני אלא שפע של קבוצות מורדים בסודן, מדרום לסהרה במאלי בעיקר, במלחמת האזרחים בסוריה ועד תימן. על כל רובה לובי שירה אי פעם כלפי ישראל יש עשרת אלפים רובים לובים שיורים על ערבים ומוסלמים ככל שהתחמושת הלובית לשעבר תספיק.

אפילו הצבא הירדני הצנוע והקטן הרג בהצלחה יותר פלשתינים מישראלים ויותר מוסלמים מיהודים. אולי כי האמנו להם שהם צריכים את הנשק נגד ישראל או שלתעשיית הנשק הבין לאומית זה ממש לא משנה מי הורג את מי ומתי ומה הסיבות. מכל הצבאות הערביים הצבא המצרי הוא היחיד שאפשר להגיד עליו שיותר משהפליא מכותיו בבני עמו שלו אכן נאבק בישראל - כי מצרים היא מדינה יחודית - לא מעשה מרכבה של מעצמות קולוניאליות אלא זהות לאומית בסיסית עמוקה שהולכת אחורה עד הפרעונים.

יש אימרה שאומרת שאי אפשר לשקר לכולם כל הזמן. הטענה שהסכסוך ביננו לערבים ולפלשתינים הוא ליבת הר הגעש של המזרח התיכון הייתה בדיה שסיפרו לכולם כל הזמן עד לאחרונה - את מחיר הבדיה משלמים בעיקר הערבים וכל מה שהם חושבים וחשבו שמותר נגד ישראל הגיזענית, המכחידה, המגרשת והמפלה, כך בדימיונם, משמש אותם כעת אחד נגד השני . מעניין אם שרי בות' מקדישה מחשבה שניה לתיאוריית "חסרי התקווה" שלה - הניסיון אומר שהיא ושכמותה נישארים עיוורים.

תגובה 1:

  1. I always felt the Palestinian issue was purposely blown out of all proportion. How can such a small land with so few people cause such a global effect and lead to the armament and hatred of the entire Arab world? No, clearly there were many political reasons for maintaining the animosity against Israel and for many years the plan worked flawlessly...until this present age when everything is suddenly unraveling.

    On the other hand, this should not give us the excuse to do nothing about the issue. I think all the citizens of Israel are paying a high price due to this situation and it is indeed time to roll up our sleeves and find solutions!

    השבמחק