יום חמישי, 17 במאי 2012

ידיעות של כלום



באגף המודיעין של צה"ל משרתים עשרות אל"מים. באופן הכי טיבעי פורשים כל שנה כמה וכמה מהם מהשרות משפע של סיבות: עייפות החומר, תיסכול מחוסר קידום מתמשך, מחלוקת עם הממונים, לחצים מבית והצעות מפתות מבחוץ. אין שום דבר מיוחד בידיעה שלאחרונה, מאז תחילת השנה האזרחית, פרשו 3 "בכירים" באמ"ן, זה אפילו מתחת! לממוצע הרגיל. אחד הפורשים מתוסכל שלא קיבל קידום, השני פרש לרגל הסתבכותו העקיפה בפרשת הרפז כשהתגלה שהוא חשף, כמעשה שיגרה ומתוך "סחבקיות", סודות כמוסים של יחידתו לבועז הרפז, מעשה שהוא אסור אך לצערי מקובל על בסיס "אחווה" כביכול של וותיקים, ולשלישי יש טענות על מינוי בכיר אחר, אני מנחש שגם במיקרה הזה הוא חשב שהתפקיד מתאים דווקא לו. במנגנון גדול כאמ"ן תמיד יש לא מרוצים משפע של סיבות ותמיד יש בעיות של "כימיה" אישית, כמו בכל גוף. אתמול הפך עיתון מעריב את השיגרה הכי רגילה באמ"ן, המאבק הניצחי על מעמד, קידום ומינויים, והפך אותו לנושא חדשותי.

אני מנחש שזה דרכו של העיתון להתחיל לבנות דה-לגיטמציה לראש אמ"ן וכי הידיעה היא ראשונה מסידרה. מחר יראיינו פורש לשעבר שידבר סרה בראש אמ"ן, מחרתיים יספרו על הערכות "תמוהות" שלו, כמו שכבר מדברים על מינוי "תמוה". כמקובל במקומותינו דה-לגיטימציה בתיקשורת נעשית לא למי שחולק על דרכה של הממשלה, מציג אותה כחבורת פוחחים לא אמינה, אלא בדרך כלל למי שדווקא תומך ומחזק את הקו של הממשלה. כמי ששירת לידו ובקירבתו המידית של ראש אמ"ן האלוף אביב כוכבי כשנתיים אני קובע שמדובר בקצין הכי איכותי שיש, למדן ושקדן, מי שפתוח ומקשיב לדעות אחרות ברצינות, עם חוט שידרה חזק ועם יושרה ללא דופי. אני משוכנע שראש אמ"ן לא מכפיף את דעתו בפני אף אחד וזה מה שהכי חשוב. להזכיר לכם שגם לאלוף יעקב עמידרור עשו לגיטימציה בשעתו, כשהיה מועמד לראשות המל"ל, כי הוא "חובש כיפה" וכיצד יענה על טלפונים בשבת. אני לא חושב שיש רבים שיחזרו היום על הביקורת של אז.


סקר סקר תירדוף


בי.בי.סי הוא אחד מכלי התקשורת העולמיים רבי ההשפעה המקדם בשיטתיות אווירה של דה-לגיטימציה לישראל. ככלי תקשורת מערבי, איכותי ובעל מקורות טובים ומסורת עיתונאית ארוכה יש לבי.בי.סי הילה "אובייקטיבית" כביכול, להבדיל אל-ג'זירה או הניו יורק טיימס. מאז 2005 מצא העיתון דרך מתוחכמת להעצים את בידודה של ישראל. הוא עורך סקר בינ"ל בין מאזיניו הרבים שבהם הוא מידרג את מדינות העולם לפי "מסוכנותם" לשלום העולם. קודם הוא מזין את גולשיו, מאזיניו וצופיו בשטף בלתי פוסק של ידיעות מוטות לרעת ישראל ואחר כך הוא בודק אם המסר ניקלט והופך את הבדיקה לעוד ידיעה חדשותית לאמר "הנה תיראו לא רק אנחנו חושבים שישראל מסוכנת גם כך וכך אלפי ניסקרים (כמובן בלי לאזכר שמדובר במי שמושפע חזק וניזון מהבי.בי.סי). לפי הסקר מאז תחילתו ב 2005 ישראל היא תמיד אחת משלשת המדינות המסוכנות לשלום העולם בחברתם הטובה של פקיסטן ואיראן, לפעמים מצטרפת לחבורה גם צפון קוריאה. סודן שהרגה 3 מיליון מאזרחיה שלה בשלשת העשורים האחרונים, סין ששולטת בטיבט מאז 1953 (למי שטוען ש"הכיבוש" הישראלי הוא הארוך ביותר לאחר מלחמת העולם השניה) או רוסיה נימצאות תמיד במקום הרבה יותר טוב.


לא ברור אם אפשר להתמודד עם הבעיה ביעילות אבל אפשר וצריך לתקוף את הבי.בי.סי , אולי בעזר ת תומכינו בבריטניה כמו מלני פיליפס, באופן שיטתי ככגוף תיקשורת מוטה, משועבד לסדר יום וחסר פרופורציה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה