יום ראשון, 25 במרץ 2012

פרופורציות דחילק!

בין שלשת הצנחנים הצרפתים שנרצחו בידי הג'יהאדיסט מטולוז מוחמד מראח היו שני מוסלמים ממוצא צפון אפריקאי וחייל נוסף, כניראה לא מוסלמי, ממוצא קריבי. הוא לא שנא רק יהודים הוא שנא גם יהודים. לאחד הנרצחים, הצנחן עבדל שנוף, הייתה חברה בהריון. מוסלמי, ביחידת עילית צרפתית שלחמה גם בעיראק וגם באפגניסטן שמכניס את חברתו להריון מחוץ לנישואים. חברתו, קרולין מונט, בת 21, מבקשת בתהליך מיוחד שקיים בצרפת להינשא לבחיר לבבה לאחר מותו כדי לשמור על זכויות פרי רחמה ועל זכויותיה היא. למה כל הסיפור כי קצת התעלמנו מהטרגדיות האחרות בצרפת. יש בצרפת אנטישמיות אבל צרפת לא אנטישמית. יש בישראל גזענות נגד ערבים, אתיופים, רוסים, חרדים אבל ישראל לא מדינה גזענית! - קצת הגזמנו שניפחנו תקריות אנטישמיות/ג'יהאדית לכלל הכללה של החברה הצרפתית. למרות שאני מייחל לעליית יהודי צרפת לארץ, אם אפשר אז כולם, עדיין צרפת בטוחה ליהודים לא פחות מישראל וזכויותיהם מוגנות ככל שניתן. הרי גם כאן נהרגים יהודים על רקע טרור או סתם אלימות מוסלמית. בעיית המהגרים באירופה ובראשם צרפת מאיימת על האופי של החברה הצרפתית והיא עלולה לגלוש למחוזות אפלים של מאבקים דתיים, גיזעניים, חברתיים וכלכליים - שנאת היהודים הקיימת תמיד, גם באירופה, היא בשולי הבעיה המחריפה של אירופה ולא בליבתה.

העם הסוציאל דמוקרטי

עוזי ברעם, אין ספק אדם רחב אופקים ומאוזן, כתב מאמר אופטימי מאד בוואלה ביום חמישי 03/22/2012. "קצת אופטימיות לחג הפסח" הוא קרא למאמר שבו השתבח בפריחה תרבותית חסרת תקדים (כן! תחת ממשלת ימין רחמנא ליצלן), צמיחת חחברה אזרחית, התארגנויות פוליטיות ספונטניות שמשנות את המציאות, בראשן המחאה החברתית, רב תרבותיות ובראשן המעמד המוביל של המוזיקה המזרחית, הישגים מדהימים בקולנוע הישראלי וכדומה. אני תמיד שמח לקרוא דברים טובים על ישראל שמציגים אותה לא כמקום שחור משחור - ארץ של מלחמות, הרג, אפליה, גזענות וכיבוש משחית - שמציגים אותה באמת כמו שהיא. אבל בסוף קינח עוזי ברעם שמשפט שבלשון המעטה אפשר להגדיר אותו מוזר - "גם התקשורת הישראלית, שהיתה עד לא מזמן רחוקה מהעם, מתקרבת אליו ומאמצת לחיקה את הערכים הסוציאל-דמוקרטיים. בקיצור, לקראת חג הפסח אפשר לעזוב לרגע את התודעה הביקורתית ולשבח את החברה הישראלית. יש לנו על מה", סוף ציטוט.

התקשתי להבין את החפיפה המוחלטת בין ה"עם" לפי עוזי ברעם ל"ערכים סוציאל דמוקרטים". אני חלוק אם התקשורת אכן מאמצת לחיקה ערכים סוציאל דמוקרטים או רוכבת על גל ה"אנטי ביבי". אבל אפילו כך, הערכים המובילים של המדינה הם דמוקרטיה, ציונות ויהדות, לא בהכרך לפי הסדר שמניתי. אירופה, מולדת ה"סוציאל דמוקרטיה" שוקעת במשבר כלכלי מתמשך, שיעורי אבטלה כפולים מבישראל וצמיחה של פחות מחצי מבישראל יחד עם התערערות המוסכמות החברתיות. יש רבים בישראל המאמינים ב"סוציאל דמוקרטיה" ובראשן שלי יחימוביץ אבל זה ניראה קצת מוגזם, שלא לומר מופרך, שהערכים של ישראל הם "סוציאל דמוקרטים". המחקרים והבדיקות האחרונות דווקא מוכיחים שיהדות ומסורת יהודית, גם מהצד החילוני לחלוטין, כובשים נתחים גדלים והולכים בחברה הישראלית. הייתי אומר, מתחושה בלבד, שיש הרבה יותר אנשים שהולכים לבית כנסת ביום שבת בבוקר בישראל מאשר כאלו שמאמינים ב"סוציאל דמוקרטיה". כניראה שעוזי ברעם עוד לא השתחרר מהתחושה שהמדינה שייכת לשכבת אינטלקטואלים אשכנזים, חילוניים ועירוניים מהמרכז שבטוחים שערכיהם ערכי המדינה ואם זה לא משתקף בבחירות אז כנראה "גנבו להם את המדינה".

עיניים להם ולא יראו

ב 2008 קיבל סייף אל אסלאם קדאפי תואר דוקטור מאחד המוסדות האקדמים היוקרתיים בעולם "בית הספר הלונדוני לכלכלה". התואר ניתן בסמיכות מוזרה לתרומה של סייף אל אסלאם (חרב האסלאם) בסך מיליון וחצי לירות שטרלינג לביה"ס המכובד (הנושא כרגע בחקירה). נושא הדוקטורט היה "התפקיד של החברה האזרחית בדמוקרטיזציה ובמוסדות ממשל עולמיים - מ"כוח רך" לקבלת החלטות משותפת" (התרגום שלי). בקדימון לעבודת הדוקטור הרבו המנחים והבוחנים לתאר את סייף אל אסלאם כאביר הדמוקרטיה, מי שיביא את העולם הערבי לעידן חדש של פתיחות ושאר מיני תשבחות וקילוסים שאומרים רק אחד משני דברים - או שהם ממש לא מבינים את העולם המוסלמי ווהערבי וכמו עוזי ברעם בטוחים שבאופן טיבעי הוא מאמץ את ערכיהם שלהם לו רק לא היו דיקטטורות ועריצים או, מה שיותר סביר בעיני, הם מכרו את יוקרתם והשכלתם בכסף לכל המרבה במחיר - מחר הם יכתבו משהו נורא על ישראל אם רק יהיה מי שיממן (קטאר ואל-ג'זירה למשל). עוד זה יוצא וזה בא . ירחון האופנה ווג, מלפני שנה וחודש (02/2011), טרח לפרסם כתבת אמצע ענקית על אסמה אסאד, אישתו התומכת והמעודדת של השוחט מחומס, נשיא סוריה בשאר אסאד. "פרח במידבר" כינו אותה, הרחיבו בעבודתה המסורה למען נשים וילדים בסוריה ומהרושם שהכתבה יוצרת אסמה אסאד היא זו שתביא את המערב וערכיו לסוריה. שוב או שהם לא מבינים דבר וחצי דבר בעולם הערבי או שהכסף דיבר. בפעם הבאה שיטיפו לנו מוסר מותר וצריך להפנות אותם לקילוסים שהרעיפו על הנציגים "המערביים" של המזה"ת הערבי - אסמה וסייף אל אסלאם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה