יום רביעי, 1 בפברואר 2012

קיטורים, קיטורים...




פעם, לפני כחצי שנה, התחוללה הרפורמה בתחבורה הציבורית בגוש דן. התקשורת מהרה להציג, כבר בבוקר הראשון ובשעות הראשונות, את הרפורמה כתקלה שמאפיינת את ה"טמטום" של הניהול הציבורי בישראל. זקנים סיפרו כיצד הם לא מוצאים את הקווים החדשים, נשים סיפרו על טלטולים עם שקיות הקניות מאוטובוס לאוטובוס - בקיצור אסון תחבורתי ואנושי. מי עוד שומע היום על התחבורה הציבורית בגוש דן ובתל אביב בפרט. אז או שלעיתונות לא אכפת יותר מאלפי הסובלים כי יש "האח הגדול" וה"פרימריז" בליכוד או שפשוט אין מה לכתוב - הכל היה סתם קיטורים.


רק לפני חודש מלאו את מסכנו תמונות ה"סובלים" מירושלים לרגל שינוי בתחבורה הציבורית שם. העיתונות התנפלה בשקיקה על הנוסע המסכן שעכשיו לא יודע כיצד יעלה ויוריד את ילדיו מהאוטובוסים שהוא צריך להחליף לרכבת הקלה שבאה במקום. עיתונאים אחרים התמקדו באשה קשת יום שעכשיו לא יודעת איך תגיע לקניות במרכז העיר וכדומה. הנה פחות מחודש והכל נעלם אז או......


רק לפני שבועיים ביום ראשון התחולל כאן ויכוח מוסרי על איך שאנחנו חוסכים על גב החיילים ומונעים מהם נסיעה ברכבת בחינם ביום ראשון בשעות הלחץ. אמהות הפגינו, פוליטיקאים הכריזו ושאול מופז אפילו איים בהקפאת כל תקציבי הביטחון של ישראל עד שהעוולה תתוקן. הנה עבר עוד יום ראשון ואין מה לכתוב יותר בעיתונים בנושא. החיילים נוסעים בנוחות לבסיסים, האזרחים נוסעים בנוחות ברכבת - פשוט אין מה לכתוב אז או.....


לפני שבועיים פרץ לעולמנו ההאקר (פרצן) "הסעודי" עומר.או כשחשף אלפי כרטיסי אשראי עם פרטי הבעלים. בסוף הנזק היה ממש מזערי ומאז מתחוללת מלחמת הקרים בין פרו ואנטי ישראלים. לשני הצדדים הישגים תקשורתיים מסוימים ושני הצדדים חוללו נזק לא ממש רציני למשהו. בתקשורת כמובן לעגו לסידורי האבטחה הישראלים באינטרנט והציגו את ישראל כמדינה נשרכת מאחור בכל הנושא של אבטחת מידע. הנה ראה זה פלא, אתמול התפרסם במעריב שבדיקה של מומחי אבטח מידע של נאט"ו מיקמו את ישראל במקום הראשון ! בעולם כשאחריה שבדיה ופינלנד והרבה לפני ארה"ב, גרמניה, צרפת ובריטניה. אז אפשר עוד לקח את להג התקשורת ברצינות.






שלשום נמסר שראש הממשלה הכניס תיקונים בקריטריונים של שר השיכון אריאל אטיאס לקבלת דיור בר השגה. נמחיש את התיקונים ולמה הם בעצם מעצימים את ההטיה החרדית בקריטריונים. ראשית מיצוי כושר ההשתכרות נשאר מחוץ לקריטריונים ומשחק בבוטות לטובת הציבור החרדי. הניקוד למי ששירת בצבא עלה מ 20 נקודות ל 30 נקודות (אם הוא גם עושה מילואים) והניקוד לשנת נשואים ירד מ 8 נקודות ל 7 נקודות. גם משך הנשואים המינימלי להשגת הדיור ירד מ 10 שנים ל 7 שנים. עכשיו נשווה בין שני זוגות בגיל 28 ולאחר מכן בגיל 35 כדי להמחיש.


הזוג החילוני ששירת בצבא ולרוב כבר עובד לפרנסתו מקבל, על פי הקריטריון המתוקן, 30 נקודות. הם רק מתחתנים בגיל מעל ל 28 ולכן הם צריכים לחכות לפחות לגיל 35 כדי לקבל עוד 49 נקודות, 7 לכל שנת נשואים , ולעשות בתקופה הזו 3 ילדים כדי שזכאותם תעלה מ 30 נקודות ל 79 נקודות. לעומתם הזוג החרדי, שברוב המקרים לא עובד, חי על חשבון המדינה ולא שרת בצבא או בשרות לאומי אמיתי, מתחתן לפני גיל 21 - בגיל 28 יש לו כבר 3 ילדים ו 49 נקודות זיכוי לקבלת דיור בר השגה. בגיל 35 כשהזוג החילוני יתחיל להיות זכאי לדיור לחרדי כבר יהיו 98 נקודות, הרבה לפני החילוני עם 79 נקודות. מן הסתם החרד"לים הם באמצע.


ראש הממשלה אכן מבין את המצב והפתרון שלו זה עוד ביורוקרטיה - נקים גוף שיפקח שהדיור המוזל יבנה "לא רק בריכוזים של דתיים" אמר אתמל כלומר כן !!! התכנית של אטיאס מובילה לעדיפות ולבניה מסיבית לחרדים, לא נותנת, באופן מעשי, פתרון לזוג חילוני ממוצע ומקשה מאד על זוג חרד"לי ממוצע. אכן מתוך 1458 הדירות הראשונות שיבנו במסגרת "דיור למשתכן" רק 651 (42%) יבנו באזורים לא חרדיים. לא לשווא התפאר אתמול אריאל אטיאס "ניצחתי בקרב האמיתי" לאסונה של ישראל.


אם ישראל ביתנו או גורמים מאזנים בליכוד לא יעצרו את המהלך המביש כי אז כנראה יתקשו להקים קואליציה בלי יאיר לפיד לאחר הבחירות הבאות ואולי גם זה לטובה. אם הליכוד הוא מפלגה "לאומית ליברלית" הגיע הזמן שיוכיחו זאת.

תגובה 1:

  1. באמת רציתי לאהוב את הרכבת הקלה. אבל בסופו של דבר נסיעה לעבודה ובחזרה שכללה 1 או 2 אוטובוסים כוללת עכשיו נסיעה באוטובוס, ואז רכבת ואז עוד אוטובוס או הליכה. כדי שזה יהיה שיםור זמן ההמתנה לרכבת ולאוטובוסים + זמן הנסיעה צריך להצטמצם באופן משמעותי. בינתיים זה לא כך.

    השבמחק