יום ראשון, 8 בינואר 2012

השבוע שהיה

קלם פאדי

ב 22/12/2009, במפגש עם תלמידי תיכון בראשון לציון, אמר ברק - ציטוט "חמאס הוא שחקן בעייתי ולא צריך לספק להם תחמושת. בכל הקשור לעסקאות שבויים – אנו נמצאים במדרון חלקלק, מג'יבריל ועד טננבאום, ואת המדרון הזה אין ברירה אלא לעצור". מאז עשה ברק כול מאמץ לעשות את ההפך, גם להיענות לדרישות החמאס הבלתי סבירות וגם להעלות את מחירו של גלעד שליט לשחקים כאלה שערכו לחמאס בשבי רב מערכו כמשוחרר אפילו תמורת 1000 אסירים. שום דבר ממסקנות ועדת שמגר שהתפרסמו השבוע בנושא נוהל לקראת החטיפות הבאות לא היה ידוע לשר הביטחון כבר משחר עסקת ג'יבריל ב 1985 דרך החטיפה בהר דב ב 07/10/2001. ברק גם הכריז בעבר על הקמת ועדה שתבחן את תנאי אסירי החמאס בארץ כחלק מהמאמץ לשחרר את גלעד שליט, עוד ועדה של כאילו עשים הכל ולא עושים כלום. הוועדות, בין לעניין תנאי האסירים הפלשתינים, שלעולם לא התממשה מעבר למס השפתיים של אהוד ברק, ובין לעניין החטופים הבאים מעידה על אחת מהשתיים - או שברק באמת לא ידע מה צריך לעשות ואיזה מחיר מותר לשלם והוא ניזקק לוועדה שתגיד לו או שהוא כן ידע והועדה כולה מסך עשן ועוד ספין של ברק. שתי האפשרויות גרועות. ועדת שמגר, אגב, מונתה כבר ב 07/2010. מותר לי לחשוד שהמסקנות של הועדה עוכבו בכוונת מכוון עד לאחר שיחרורו של גילעד שליט - תארו לכם שאהוד ברק היה צריך לנהוג לפי המלצות הועדה שהוא עצמו הקים כשגלעד עוד בשבי.

להזכיר לכולם - בניסיונות צה"ל לחפש את גלעד שליט ב יוני 2006 בעזה ולגבות מחיר כבד על חטיפתו נהרגו מעל ל 200 פלשתינים. ביום פרוץ מלחמת לבנון השנייה בבוקר ב 12/07/2006 ניפגש ראש הממשלה דאז אהוד אולמרט עם משפחת שליט ואמר להם במפורש שישראל לא !!! תשלם את המחיר שהחמאס דורש אלא תפעל אחרת. בסוף המבחן הוא לא בידיעה מה צריך לעשות אלא בעמידה בלחץ הפוליטי הנבנה מבית לאורך שנים והנטייה הפופוליסטית להשתמש בלחץ הזה ככלי ניגוח פוליטי כדי לצבור אהדה ציבורית . את הנחישות הפוליטית אף ועדה לא יכולה לייצר. בקיצור ועדה של "קלם פאדי" (מילים ריקות).

למה ? מה קרה?



כל מעשה אנושי שיש בו ערך מוסף היה ותמיד יהיה מרחב פעולה לגנבים, מועלים ועבריינים. אין סיבה שהמרחב הקיברנטי יהיה שונה. אנחנו פרוצים לגנבות, למעילות, למבצעי עוקץ מכל סוג , למעשי שוד ושאר מרעין בישין פרי המוח הקרימנלי האנושי. אפשר להילחם, צריך להילחם בתופעות אבל כמו מחלות ותאונות דרכים - הם יהיו איתנו תמיד. אתי אלון, פקידה אחת בודדה נתפסה בשנת 2002 במעילה של מעל ל 250 מיליון שקל שהביאו להתמוטטות הבנק. מאז נתפסו אנשים נוספים בעולם שמוטטו בנקים נוספים במעילות של מיליארדים ונוכל אמריקאי אחד, ברני מיידוף מניו יורק, הונה את קהל לקוחותיו בסכום הלא יאומן של 50 מיליארד דולר. הפריצה שבה נחשפו מספרי כרטיסי האשראי היא ממש זניחה - נזקה עד כה לא הגיע אפילו ל 10 מיליון דולר. בכל העולם נחשפות תדירות לפרקים פריצות למערכות אשראי של עשרות מיליוני לקוחות. כמו שככל שנבצר את ביתנו יהיה גם הפורץ שידע לנצל הרגלים ושכנים לפרוץ עליהם, ככל שנבטח ונשכלל את מערכות ההגנה למכוניותינו ימצא גנב הרכב שיגנוב את המפתח - כך ימצא גם ההאקר שיגנוב את מספרי האשראי כי תמיד יהיה איזה אתר לא מספיק מוגן שדרכו יפרצו לאתרים אחרים.

למעשה לא הייתה שום סיבה להיסטריה בעקבות ההאקר "הסעודי" השחצן שהצליח לגנוב ממחזיק כרטיסי האשראי הישראלים סכום משמעותי מבחינתו וזניח מבחינת חברות האשראי. כמו בפשיעה קונבנציונאלית ורגילה קצת ערנות יכולה לחסוך צרות רבות. יש הבדל ענק בין חברות אשראי למערכות ביטחון ותשתית. חברות האשראי פתוחות למאות מיליוני לקוחות, לבתי העסק, לחנויות המקוונות ולשימוש יום יומי תוך שהם מנסים לעודד ולהקל על השימוש היום יומי באינטרנט. בין עשרות מיליוני בתי העסק, האתרים המקוונים ומיליארד הצרכנים תמיד תמצא הפרצה. במערכות תשתית וביטחון השימוש הוא הרבה יותר מצומצם והנגישות מוגבלת והמאמץ הוא להקשות ולא להקל על הנגישות ולכן הסיכוי לפריצה קיים אבל הוא הרבה יותר קטן.

צדק חברתי ?

תמיד טענתי כאן בבלוג שהמחאה החברתית של קיץ 2011, תחת הססמה "העם דורש צדק חברתי" היא ההפך מצדק חברתי. בגדול היא עימתה את המרכז השבע עם השוליים (פריפריה) החברתייים והגאוגרפיים של ישראל . לא לוד, רמלה או גבעת אולגה הטרידו את המפגינים אלא יוקר המחיה במרכז הארץ. הנה באה הודעתו של ראש הממשלה על הכלת חינוך חינם מגיל 3 כבר ב 2012 לחזק את טענתי. על פי כתבתו של סבר פלוצקר במוסף ממון של ידיעות אחרונות מיום שישי האחרון ממילא בשכונות המצוקה ובפריפריה חינוך חינם או מסובסד מגיל 3 כבר קיים. מדובר בתוספת משאבים ענקית שתוזרם למרכז השבע. עיני לא צרה באנשי המרכז אבל ללא העדפה לפריפריה הפערים החברתיים רק יגדלו. שביתת המתמחים במערכת הרפואה , שליבתה הייתה בבית החולים איכילוב בתל אביב ושהתמקדה כולה בבתי החולים החזקים של המרכז, קיזזה חלק מההטבות היחסיות שהממשלה הועידה לרפואה בפריפריה. הלחץ הכלכלי של מחירי הדירות בתל אביב הביא לפריחה נדל"נית בבקעת באר שבע ולמעבר זוגות צעירים לצפון. בסוף "הצדק החברתי" שיעלה הרבה מאד כסף יחזור לתמרץ את המרכז על פני השוליים ואת החזקים על פני הפחות חזקים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה