יום רביעי, 7 בדצמבר 2011

איזו ארץ ניפלאה




לפי הערכה של מוסדות בין לאומיים מתחילת שנת 2011 יש בעולם בסביבות 10 מיליון בני אדם הנתונים במאסר בעיקבות תהליך משפטי – יהיה מפוקפק ככל שיהיה. אוכלוסיית ארה"ב מונה כ 315 מיליון בני אדם כדי 4.75% מכלל אוכלוסיית העולם אבל בארה"ב לבדה, בעיקבות תהליך משפטי מלא, יושבים מעל 2מיליון בני אדם בכלא, 20% מאוכלוסיית אסירי העולם, לא כולל מאות אלפים במעצר לפני מישפט ומיליונים בשיחרור מותנה תחת פיקוח קצין מיבחן. שיעור האסירים השפוטים בארה"ב הוא 0.76% מכלל האוכלוסיה, השיעור הגבוהה בעולם ובהרבה לפני כל מדינה אחרת חשוכה ככל שתהיה. חצי מהאסירים בארה"ב שחורים, כדי 3% מאוכלוסיית השחורים בארה"ב יושבים דרך קבע בכלא. במדינות שידועות ביחס הברוטלי והלא חוקי של המישטרה כמו רוסיה והדיקטטורה של רוסיה הלבנה  השיעור הוא כדי 0.58% ובסין, גם היא מדינה שאינה מקפידה על זכויות אדם, השיעור הוא 0.13% מסך התושבים בלבד -  1.6 מיליון מתוך מעל ל 1.2 מיליארד תושבים.  בישראל יושבים בכלא פחות מ 20 אלף אסירים אחרי משפט, מתוכם כ 7,500 מחבלים שאינם אזרחי ישראל. השיעור הוא 0.26%, כדי שליש מהשיעור בארה"ב. חציים אמנם ערבים אבל בניכוי 7,500 המחבלים שיעור הערבים אינו בהרבה מעל שיעורם היחסי באוכלוסיה.  

בחסות החוק מוצאים להורג בארה"ב כ 170 בני אדם בשנה, הרבה פחות מבסין, שם מספר המוצאים להורג אינו ידוע אבל מוערך ב 10 אלפים בשנה, אבל יותר מאיראן שם מוצאים כ 80 בני אדם להורג כל שנה. יש נחמה בכך שבשיעור יחסי איראן נימצאת לפני ארה"ב ועדיין אפשר לטעון שארה"ב מזכירה את איראן. בבדיקות חוזרות שנעשו בארה"ב בסוף שנות התישעים של המאה שעברה, בעיקבות פיתוח הדי.אנ.אי כאמצעי משפטי, הסתבר הנתון המזעזע שכדי 20% מהמוצאים להורג בארה"ב, שנתוני די.אנ.אי השתמרו בתיקים שלהם, הוצאו להורג על לא עוול בכפם. מדובר במעל 300 בני אדם.

הנתון העוד יותר מזעזע הוא שנכון לעכשיו יושבים בבתי הכלא בארה"ב 2400 בני אדם שנידונו למאסר עולם ללא אפשרות חנינה ואמורים למות בכלא מאחורי סורג ובריח, שביצעו את העברות שלהם בגילים שבין 11 (כן  ילדים בני 11) עד 17.5. ארה"ב נימצאת בחברה מצויינת יחד עם סומליה הנאורה כשתי המדינות היחידות בעולם שלא חתמו על האמנה הבין לאומית לזכויות הילד.  איני יודע נתונים אבל ברור שסביב 2,400 הקטינים שנידונו למאסר עולם ללא אפשרות חנינה יש עוד אלפי קטינים שנידונו למאסר עולם עם חנינה, לעשרות שנים מאסר עם או בלי חנינה  וכל זאת בבתי כלא למבוגרים!!!.

לא ציינתי את הכתות בארה"ב המתמקדות בגחמות המיניות של  של ראשי הכת ובהכפפת נשים לגחמותיהם. לא ציינתי את חבורות הרחוב הגובות, רק בלוס אנג'לס, כדי אלף קורבנות בשנה ואת הסלמסים השחורים במרחק רחובות מעטים מהזוהר האמריקאי, שמזכירים את זימבאווה יותר מכל מדינה אחרת, ושזכות האזרח לביטחון והגנה היא ווירטואלית לגמרה – את הביטחון, אם ישנו, מעניקים כנופיות הרחוב וברוני הסמים – ביטחון לרגע עם אורך חיים קצר להחריד.  הגבול עם מקסיקו הפך מזמן לזירת מלחמה קטלנית שכל מה שאנחנו עושים בגבול הדרום מתגמד, בשיעורים יחסיים, לאלימות שארה"ב מפעילה כלפי מהגרי העבודה לתחומה – פשוט אין מה להשוות.  

בארה"ב, לא בישראל, כל גוף ששיעור מסויים מפעילותו ממומן על ידי גורמים מחוץ למדינה חייב להרשם כ"סוכן זר". אגב אני ממליץ את החוק הזה לישם גם בישראל, רק את החוק המסויים הזה.

במגביל למחאה החברתית בישראל התפתחה בארה"ב מחאה מגבילה תחת הכותרת "לכבוש את וול סטריט". בישראל המחאה כיבדה את מארגניה, הממשלה והמישטרה נהגו באיפוק והאלימות, אם הייתה, הייתה חריגה ובשוליים. בארה"ב נעצרו אלפים, אלימות והפעלת כוח נגד המפגינים מצד המישטרה היא רחבה, יום יומית וחסרת סבלנות בסיסית למפגינים – אני משער שחלק מהמפגינים היו מעדיפים להפגין בישראל לצד דפני ליף מאשר בארה"ב ב"סנטרל פארק".

 ארה"ב היא אכן דמוקרטיה בכל קנה מידה המקפידה על זכויות אזרח ומצד שני היא דמוקרטיה אכזרית , אלימה ומקפחת את מי שידו לא משגת, ששיעור האלימות, הרצח (פי 2.5 בשיעור יחסי מבישראל), השחיתות המישטרתית והפוליטית צריך להדאיג כל שוחר זכויות אדם וראוי שישראל, אחרי שנטלה על עצמה להושיע את מהגרי העבודה מאריתריאה, תבטא גם את דאגתה מכיבוד זכויות אדם באופן שיוויוני בארה"ב.

למה כל האמור כי אין דמוקרטיה מושלמת. בכל דמוקרטיה יש פגמים ופינות חשוכות. רחובות לוטון בבריטניה ניראים גרוע מרחובות טהראן בכל קנה מידה, צרפת, לא ישראל, חקקה חוק מיועד וממוקד נגד מוסלמים האוסר לבישת רעלה מכל סוג וכו'.....

יישראל צריכה להאבק בכל הכוח בהדרת נשים, לשמור בכל הכוח על חופש הביטוי והבעת הדעה, לא להגביל את המימון גם אם הוא ממקור זר, אלא במיקרה ומדובר בגוף החותר להשמדת ישראל במפורש, ולנקוט בצעדים מאד מתונים ושוליים להגנת הדמוקרטיה דוגמת כמו שכתבתי לעיל – חוק הסוכן הזר. אבל דחילק שלא יטיפו לנו מוסר. זכויות האדם, ביחוד החלש, מוגנות בישראל במונים רבים יותר מבארה"ב. עכשיו השאלה היא האם מי ממשתתפי פורום סבן בניו יורק יעז להרים את הכפפה או שנוח להם בדה לגיטמציה של ישראל כי הם נגד ביבי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה