יום רביעי, 14 בדצמבר 2011

דברים גרועים יותר

ראשית אני חושב שפסק בג"ץ בעיניין חוות גלעד הוא עיוות משפטי קשה שטוב לו שלא היה ניפסק. זו לא דעתי לגבי מגרון ומקומות נוספים – שם אני תומך בבג"ץ ביחוד במקומות שיש בהם גזל מובהק של אדמה פלשתינית. פינוי הישובים על פי פסיקת בג"ץ היא כואבת מאד למתישבי הישובים, מזעזעת את הנהגת יש"ע ומקוממת את הימין בכלל אבל זה לא סוף הציונות, סוף מדינת ישראל ולא אתחלתא של הסוף. מדינת ישראל עוד תיבנה ותבנה גם אם בצלקות וכאב ותוך מחלוקת.  בישראל שבתוך הקו הירוק ובחלקים שמחוץ לקו הירוק. אפילו נקבל את הטיעון שאיני מסכים איתו כלל (תמכתי ואני עדיין תומך במה שכונה "ההתנתקות" בפי התומכים ו"הגירוש" בפי המתנגדים) שההתתנתקות הייתה משגה היסטורי, עוול ביטחוני, רישעות מדינית ושינאת חינם היא לא סיכנה את קיומה של מדינת ישראל. ישובי עוטף עזה ממשיכים לפרוח נוכח הקשיים. שדרות, באר שבע ואשקלון חווים גאות נדל"נית  ועם ישראל לא נירתע ובא לגור דווקא במקומות האלו.

יחד עם זאת יש דברים הרבה יותר גרועים שיכולים לחסל את המפעל הציוני – מלחמת ושנאת אחים, התפרקות הערבות ההדדית, התפרקות מהמרות המדינית וכירסום פנימי בלגיטימיות של צה"ל כצבא העם של כולנו. צבא שנועד להגן על כולנו, מימין סהרהורי עד שמאל שונא, מערבי הנוטר למדינה ועד חרדי מנתורי קרתא המייחל לחורבנה. גם אם טענות המתנחלים מוצדקות אחת אחת, גם אם הם חיים בתחושת עוול קשה וגם אם יש כאלה שבליבם חושבים שהמדינה כבר לא מגינה עליהם ואולי מפקירה אותם (לזה התכוונתי בימין סהרהורי) הרי האלטרנטיבה של מלחמת אחים ושינאת חינם גרועה הרבה יותר. גם אנשי השמאל הקיצוני שעסוקים באובססיביות בניסיון להסגיר קציני צה"ל למישפט זר כי הם משוכנעים שמערכת המשפט הישראלית מעוותת ולא מגינה על דעותיהם וזכויותיהם – גם הם משוכנעים שאין דרך אחרת. אלה מאמינים במדינת הלכה ואלה במדינה דו לאומית וביחד הם לא מאמינים במדינת ישראל הדמוקרטית אבל גם מדינת הלאום של העם היהודי.

יש לקיצוניות תכונה מוזרה - היא בלתי מתפשרת ובסופו של יום יקום פלג על משנהו בשל מחלוקת של מה בכך – דרך הקיצוניות היא דרך האלימות הפנימית הבלתי פוסקת, דרך הפילוג והשנאה על כל מחלוקת, דרך ההתפוררות ואובדן הכל. ישראל של המכבים כבר אבדה פעם לרומאים כמתת חינם ללא שפיכות דמים ומלחמה באויב חיצוני כי יהודה אריסטובלוס, שנעזר באדומים קם נגד יחנן הורקנוס שפנה לרומאים לעזרה לפני 2070 שנה. שניהם צאצאי החשמונאים אבל שניהם איבדו את כל המלוכה ולא נותר לשנהם אפילו תחושת השמחה לאיד על ניצחונם כביכול איש על רעהו. על מלחמות האחים בירושלים הנצורה 136 שנה יותר מאוחר כבר יודעים רבים מאיתנו.

אני מצפה מהמתנחלים החרדים לציונות, האוהבים את המדינה למרות מחלוקותיה ופגמיה, הרוצים לבנות אותה ולהיבנות בה לצאת חוצץ, ללא פשרות וללא הצדקות, ללא אבל וללא תבינו אותם, לא רק בדיבורים אלא במעשים, נגד אלו שלמעשה קמים על המדינה לכלותה. בלי קשר למי צודק בסוף לא תהיה מדינה לא לנו ולא להם והצר בפתח ישב מהצד ומחכה שנכלה איש את רעהו. המתנחלים יכולים לפעול בדרך של שיכנוע, כי הם מכירים אותם, בדרך של חרם והדרה מהציבוריות שלהם, בדרך של הצבת משמרות משלהם כחוצץ בין הקיצוניים לחיילי צה"ל, אם אין ברירה בדרך של שיתוף פעולה עם המדינה נגדם - כי זה כבר מזמן לא השאלה מי צודק בחוות גילעד וכמה זה כואב אלא מי רוצה שמדינת ישראל תמשיך להתקיים כאן בג'ונגל האכזרי והנקמני של המזה"ת. מתנחלים זה על אחריותכם ובלי תירוצים !!!.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה