יום חמישי, 3 בנובמבר 2011

להשתטח

בעקבות סבב האלימות האחרון על גבול עזה חזרנו לכותרות של "אין מיגון", "אין מחסה" וכו'. טווח הרקטות עולה וגודל וזה סביר למגן את שדרות. כשצריך למגן את אשקלון, אשדוד, באר שבע, רחובות, גן יבנה ובקרוב את פרברי גוש דן מדובר בתקציבי עתק שיבואו על חשבון משהו - מחיר הדלק, חינוך חינם מגיל שלש או הקצאות לרווחה. ישראל צריכה להבין שאין לה כסף לכל הדברים ולכל המצוקות גם אם תתקבל הצעת אחיתופל של ברק להגדיל את מסגרת התקציב. מיגון כל מה שמניתי לעיל יעלה יותר מההרחבה חסרת האחריות של מסגרת התקציב.

הכתבות סיפרו שלי שגם משה עמי מאשקלון נהרג כי לא היה לא לאן לברוח (ערוץ 2).  מרוב שמחנכים אנשים לחפש מרחב מוגן ולרוץ אליו כך מעמיסים על כושר ההחלטה וההתמצאות שלהם כשיש אזעקה כשהם קצת בלחץ, בשטח פתוח ולא מוכר. לא מוכר זה יכול להיות גם שכונה אחרת בעיר, רחוב אחר רק לא הסביבה המידית שאליה האנשים ממש מורגלים. הסיכוי שאנשים ברחובה של עיר יזהו מרחב בטוח, יעריכו נכון את הזמן שיש להם וגם יגיעו ללמרחב המוגן בזמן הוא קטן מאד.  הניסיון המצטבר מכל המלחמות וכל ההפגזות שהיו הוא חד משמעי – להשתטח על הקרקע !!! \, אפילו היא חשופה לגמרה ולקבור את בראש הכי קרוב לאדמה. מכל הניסיונות שהיו בעבר בכל המלחמות מאות אלפי חיילים ניצלו מפגיעות פגזים מרחק מטרים ספורים מהם רק בגלל שהם השתטחו הכי צמוד שאפשר לקרקע. זה כמובן לא פתרון לזקנים כבדי תנועה ולמוגבלים ועדיין פתרון מצויין ל 90% מהאוכלוסיה. פיקוד העורף צריך להתחיל לשנן לאזרחי ישראל – אינך יודע בוודאות היכן יש מרחב מוגן או אתה רחוק ממנו פשוט תשתטח הכי שטוח שאפשר.

---------------------------------------------

לא עבריין לא מוסרי

להלכה בפני החוק מאיר דגן ואני שווים לחלוטין. לי מותר להתבטא בעיניין הגרעין האיראני, למתוח ביקורת, ליעץ, להגג ולקשקש – כך גם מאיר דגן. אלא שהוא היה ראש המוסד, מכיר את הנושא לפני לפנים ובחדרי חדרים ויש לו אחריות אחרת לגמרה מזו שלי. אפשר להתעלם מדעתי ולא ליחס לה שום חשיבות וממילא איני טעון בידע של מאיר דגן - לא כך עם מאיר דגן. שנינו שווים בפני החוק אבל אין שום שיוויון באחריות שלנו.  התבטאותו אתמול בפני המועדון המיסחרי תעשייתי שבו אמר "אם אני עבריין"  -בהייחס להאשמות שלו מלפני כחצי שנה כלפי ממשלת ישראל שהיא עומדת לתקוף באיראן - "שיעמידו אותי לדין" היא גם דמגוגית וגם היתממות. מאיר דגן לא עבריין  אבל הוא חסר אחריות.  יש לזכור שדמגוגיה היא מיפלטו של המניפולטור. זה לא משנה בהקשר הזה שאני מסכים עם עיקרי דעתו לחלוטין. מאיר דגן לא עבריין אבל גם לא מוסרי.
----------------------------------------------

שוב טרכטנברג

ביום ראשון אישרה הממשלה שינוי במערכת המיסוי בעיקבות המלצות ועדת טרכטנברג בכונה לעזור לאנשים "לגמור את החודש". הועלו המיסים הישירים, בעיקר לעשירים, נעצר תהליך הרפורמה שנועדה להוריד את רמת המיסים הישירים הוגדל מס החברות. במקביל הורדו מכסים על שורה של מוצרי יבוא, כדי להגביר את התחרות, והורד הבלו על הדלק שאמור להיות מוזל. נרגיש את זה בעיקר במחיר מוצרי החשמל ומחיר הדלק. דווקא מכסים על מוצרי צריכה גבוהה כמו מוצרי חשמל הם מאד פרוגרסיביים. מי שקונה הרבה טלוויזיות, דבק דווקא בדגם האחרון שיצא לשוק, מחליף כל חודשיים את האי-פון או מה שזה לא יהיה - העיקר המילה האחרונה בשוק שילם יותר – הרבה יותר. מי שהסתפק בטלוויזיה מהדגם הלפני אחרון ומחליף את הטלפון הנייד פעם בשנתיים שילם הרבה פחות. זה גם לא יעזור לגמור את החודש כי טבע האדם הוא שהוא תמיד רוצה קצת יותר ממה שיש לו ממילא.

לגבי מחיר הדלק זו הצעה סופר פופוליסטי – כולם מרגישים את זה בכיס וזה ממש מרגיז ואין קל מלרצות את ההמונים במחיר הדלק. אבל יש לעודד בכל מחיר שימוש ברכבים חיסכוניים בדלק ושימוש בתחבורה ציבורית מהירה. היה עדיף להשקיע את הבלו על הדלק בעוד מסילות רכבת, תחבורה עירונית מהירה ותת קרקעית. בסוף יש כאן מהלך פופוליסטי שיעזור לממשלה לגמור את הקדנציה אך כמעט חסר משמעות בתיקון העוולות בחברה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה