יום שבת, 1 באוקטובר 2011

מציאות

כל השנה לא הפסיקה התקשורת לתאר לנו כמה רע בארץ הנעה בין תהומות היאוש לאופק של חוסר תקווה. מסתבר שכל הסקרים של ראש השנה וכל הסוקרים העלו בערך את אותם תוצאות – סך הכל העם מבסוט וטוב לו ורק ל 6% מסך האוכלוסיה ממש רע. נתון נמוך להדהים שלא פוטר אך אחד מהאחריות להשתדל לצמצם גם את המספר הזה. טוב – העם נואש משלום הסבירה סימה קדמון בידיעות אחרונות כיצד טוב לעם ישראל למרות ש"כל כך רע". על זה נאמר שלא חשוב העובדות כשיש למישהו דעה נחרצת כמו סימה קדמון.

הפרלמנט האירופי

הפרלמנט של האיחוד האירופי פרסם השבוע את דעתו שהשאיפות הפלשתיניות למדינה ולהגדרה עצמית הם "לגיטימיות" כך גם דרישות הביטחון של ישראל. היה יותר טוב אם הפרלמנט האירופי היה יורד לדקויות שדרישות הביטחון של ישראל, כמדינת הלאום של העם היהודי, הם מוצדקות ולגיטימיות. הרי בעיות הביטחון של ישראל כולן נובעות נהיותה מדינה יהודית בלאומיותה במרחב ערבי, יהודית בדתה במרחב מוסלמי ודמוקרטית במרחב לא דמוקרטי. ניראה שלאת לאת מצליחה ממשלת ישראל להחדיר לעולם שהסכסוך הוא בעצם על זהותה היהודית של מדינת ישראל. אפילו הנשיא אובאמה בנאומו באו"ם דיבר על שתי מדינות לשתי עמים ולא הסתפק בנוסחה המקוצרת החביבה על הפלשתינים "פתרון שתי המדינות". ראוי לישראל שתוציא תגובה להחלטת הפרלמנט האירופי לא כי ההחלטה רעה לישראל אלא כי היא מייצגת תפיסה לא נכונה של הסכסוך.

תרומה הישראלית

במסע של חיסולים ממוקדים הצליחה ארה"ב לחסל בחודשים האחרונים את בכירי הטרור המוסלמי בעולם. אוסאמה בן לאדן חוסל בפקיסטן שככל הידוע נתנה לו חסות. אליאס קשמירי, מי שהפעיל את הטרור הפקיסטני העולמי בתיאום עם אל קעידה, חוסל בירי טיל ממזל"ט אמריקאי ב 03/06/2011 באזור השבטים של צפון מערב פקיסטן. אתמול, יום שישי 30/09/2011 חוסל בכיר המפגעים במערב אנואר אל-אוולקי בתימן יחד עם סמיר חאן, שניהם אמריקאים מוסלמים שהקצינו, ואיברהים אל אסירי מומחה החבלה של אל קאעידה בחצי האי הערבי. בין לבין נהרגו עוד כמה עשרות בכירים בטרור המוסלמי העולמי. אל קאעידה הוא היום יותר מיטרד מאיום.

בינואר 2006 ניסו האמריקאים לחסל את מנהיג אל קאעידה היום ואז סגנו של אוסאמה, איימן אך-זוואהירי, בהפצצה מהאוויר בדמדולה שבפקיסטן, לא הרחק מהגבול עם אפגניסטן. 18 חפים מפשע נהרגו אז, כולל 14 בני משפחה אחת, וזוואהירי עצמו כנראה כלל לא היה בכפר (זוכרים את שחאדה מעזה). שיטת החיסולים הממוקדים בישראל, הגם שהביאה לקורבנות של חפים מפשע, התגלתה כבר אז כיעילה והרבה יותר מדויקת משיטות ההרג ההמוני של האמריקאים. 400 מומחי צבא ומודיעין אמריקאים הגיעו לארץ והתאמנו בצאלים במכלול של הכוונת מודיעין, דיווח בזמן אמיתי והכוונת המזל"טים והטילים כמיקשה אחת. לא שהם לא היו מגיעים לזה בעצמם אלא שישראל אפשרה להם "להתגלח" על חשבוננו ולקצר את לוח הזמנים. היום הם קוצרים בהצלחה את מה שלמדו מאיתנו ושכללו לתנאיהם. כך גם בהתמודדות עם מטענים מורכבים. יש לישראל חלק (לדעתי משמעותי) בהצלחה האמריקאית המאוחרת וזו גם התשובה לרוברט גייטס, שר ההגנה האמריקאי עד לפני חודש שהתלונן, כך התקשורת בארה"ב ובארץ, שארה"ב עשתה כל כך הרבה למען ישראל ולא קיבלה כלום בתמורה (הוא התכוון כניראה לתמורה מדינית).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה