יום שלישי, 27 בספטמבר 2011

קנדה עפולה

אחת התופעות המלוות את המחאות החברתית של הקיץ היא ההקצנה. היא מתבטאת בעולם הדימויים, החברה נהרסת, יאוש, אין תקווה וכו'. במקביל דימויים על העולם הניפלא שמחוץ לישראל החל מכמה זול לחיות בברלין, כמה הממשלה משתתפת בגידול ילדים באיסלנד (שפשטה את הרגל ושיעור האבטלה בה כעת הוא 8.3%) ואיך מחלקים בקוריאה הדרומית מחשב טבלט לכל ילד. זה ממשיך בדרישות שלא יכולות אלא להביא את ישראל לאבטלה המונית ופשיטת רגל גם אם נקצץ את הוצאות הביטחון בחצי, וזה ניגמר בכך שאם לא התקבלו כל התביעות מיד, כאן ועכשיו אז פשוט "הסתלבטו" על המחאה. לידיעת כולם את השיטה הכלכלית קובעים בקלפי בבחירות והטענה שמסקנות טרכטנברג לא נגעו לעצם השיטה נכונות וחייבות להוביל להכרעה בקלפי שלפי כל הסקרים לא תהיה ממש שונה מהמצב היום. אנשי המחאה מוזמנים, בסבלנות, לתרגם את כוחם הפוליטי מהמספרים בהופעות של אייל גולן בכיכר המדינה למספרים בקלפי ובכך להכריע לגבי עצם השיטה הכלכלית. אלא שחלק מהרדיקליות זה שהכל צריך להיות מוכרע ללא פשרות, כאן ועכשיו ולא בבחירות בעוד שנה וחצי.

לצד תופעות רדיקליות שמתקרובת לאנרכיה כמו שביתת הרכבת והשבתת הנתב"ג "להרים כוסית" אפשר לציין את שביתת המתמחים בבתי החולים המרכזיים במרכז הארץ שלדעתם לא קיבלו מספיק והרבה פחות מהרופאים בפריפריה. כבר כתבתי שדרישת מתמחי המרכז יש לה רק משמעות אחת, פגיעה אנושה ברפואה בפריפריה. המתמחים כמובן מספרים על אהבתם למקצוע ועל רצונם להיות רופאים דווקא בישראל אלא שלא נותנים להם את התנאים הנידרשים.

היום קראתי במעריב שכ 200 רופאים מתמחים, מאלו שחתמו על מכתבי התפטרות, עמדו בתור ביריד תעסוקה שמגייס, בין השאר, רופאים לקנדה. אתם הבנתם את זה - לעבוד בעפולה, בבית החולים ברזלי באשקלון, בבית החולים זיו בצפת או בבאר שבע, שם המתמחים דווקא מאד מרוצים מההטבות שקיבלו, זה רחוק מדי, הדרישה ממש לא סבירה. בקנדה זה נשמע ממש מצויין.

מכאן נעבור לקמפיין של משרד הקליטה לעודד יורדים לחזור לארץ. ישראל היא חלק מהעולם המערבי והעולם בכלל. כחלק מחברה חופשית עם הניידות בתעסוקה והגלובליזציה נגזר עלינו שחלק מהאוכלוסיה כאן ימצאו הזדמנויות טובות יותר וחיים נוחים ורגועים יותר במקום אחר. כך זה בכל האוכלוסיות בעולם כולל במדינות המערביות המפותחות. מי שעובר על רשימת הניפגעים בפיגוע ה 9/11 לפני עשר שנים יודע כמה מהגרים מכל העולם מצאו שם את פרנסתם. זה חלק מהחיים המודרניים. לא צריך להתרגש ולא צריך לקחת ללב שמאן דהוא בחר לחיות במקום אחר. אני מציא לגנוז את הקמפיין ולהפנות את הכסף למימון חלק מזערי ממסקנות עדת טרכטנברג. 


שנה טובה לכל בית ישראל.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה