יום שלישי, 14 ביוני 2011

גם הם אשמים


אתמול נירצחה ביריות עוד אשה נשואה, אם לילדים, במרחק פסיעות מתחנת המישטרה בלוד. עוד קורבן לסידרה אין סופית של מעשי רצח בעיר הזאת על כל רקע אפשרי החל מחיסול חשבונות בין חמולות, כמו בין חמולות קראג'ה וג'ואריש לפני שנים, עד רצח על כבוד המשפחה. איש אינו יודע ממש את הסיבות.

המשטרה, שהיא כידוע בעיני הערבים זרוע של השילטון הציוני, קצרה ידה מלהושיע בעיקר מפני קשר השתיקה המקיף בתוך החברה הערבית. לפי כתבה בערוץ 2 מלפני מספר שבועות 70 בני אדם נירצחו בטייבה, עירו של ח"כ אחמד טיבי המתמחה במציאת פגמים בהתנהגות המדינה כלפי אזרחיה הערביים, בחמש השנים האחרונות. אף איש לא ניתפס והואשם וודאי לא הורשע ולו באחד ממעשי הרצח למרות שחלקם בוצע בראש חוצות קבל עם ועדה. יתר על כן בדרך כלל הייתה התארגנות המונית לנקות את זירת האירוע ממצאים מחשידים עוד בטרם פנה משהו למשטרה. רק היום במעריב נוספת עוד כתבה על תושבי טייבה וטירה החוששים לצאת מבתיהם מאיימת הביריונים ובעלי הנשק. הרי כל תלונה למשטרה לא תהיה תלונתו של מאן דהוא נגד תופעה או בן אדם אלא, בהתייחסות המקובלת על חלקים גדולים מדי בציבור הערבי, תלונה של חמולה נגד האחרת – סיבה מצויינת לעוד מלחמת חמולות שאינה ניגמרת אלא עם הרוגים אם בכלל.

מקובל אצלנו בין יהודי מדינת ישראל, בבואנו לדבר על אזרחי המדינה הערבים השווים לנו בזכויותיהם (לא בהכרח בחובותיהם) לשלם מס שפתיים ולאזכר את הקיפוח שקיים כלפי הציבור הערבי. יהיו הטענות נכונות ככל שיהיו, המידה שהציבור הערבי פוגע בעצמו מאפילה במונים על הפגיעתה של מדינת ישראל בציבור הערבי למרות שהיא לא קשורה וודאי לא מצדיקה. אבל ככל שהציבור הערבי ימשיך להתבדל, בהכוונת הנהגתם, מהערכים הדמוקרטיים של המדינה וימשיך לראות בפעולה של שלטון החוק, באמצעות המישטרה, מעשה לאומני עם סממנים של קיפוח ואפליה כלפי הערבים ימשיכו הם לשלם את המחיר.

אולי יש אפילו לחלק מהנהגה של ערביי ישראל רצון להעמיק את הפער ואת המילכוד של החברה הערבית כדי לחזק את הטיעון של קיפוח מכוון של ערביי ישראל. רק לאחרונה הגדיר בטלוויזיה עורך דינו של איסלאם איברהים עיסא מכפר קאסם, הנהג הדורס מיום הנכבה האחרון 15/05/2011 שגרם לפציעת 17 בני אדם ולמותו של אביב מורג, את העדים הצפויים במשפט כשקרנים ואיים לתבוע אותם לדין אחד אחד על הוצאת דיבת מרשו. גם הוא לקח את המשפט ממחוזות הדיון המישפטי למרחבי הדיון הציבורי כשהוא המנסה להפוך את המשפט למאבק בין "השקרנים" היהודים למרשו הערבי שבו ממילא אין למרשו סיכויים כי הוא ערבי אל מול הרוב היהודי.

ועד המעקב של ערביי ישראל הודה לאחרונה בכישלונו לעצור את תוכנית השרות הלאומי לערבים. מבחינתו ולמרות שהערבים אמורים לשרת בקהילותיהם ולצרכי האוכלוסייה הערבית, מדובר במהלך של השלמה עם הישות הציונית שמנהלת את המדינה. מבחינתם עדיף יותר מצוקה, פחות סיוע לילדי בית ספר שמתקשים, פחות עזרה לקהילה המזדקנת ופחות קשר עם המימסד הציוני שתמיד גם אפשר להאשים אותו באותם המצוקות.

ממשל ישראל צריכה ליזום שרות מלא של שלש שנים ביחידות משטרה מיוחדות, לא מג"ב אלא יותר במאפיינים של משמר אזרחי, לנוער הערבי בגיל הגיוס כדי שיעזור להילחם בתופעה של מרחץ הדמים המתמשך שערביי ישראל עושים לעצמם, כדי 50% מכלל הנרצחים בישראל בשנים האחרונות. את שוטרי המשמר הלאומי יש להפעיל לא בסביבת מגוריהם שם יהיות נתונים למשטר החמולות וכל פעולה שלהם תחשב לפגיעה של החמולה שלהם בזו היריבה, אלא במקומות יותר מרוחקים. למשל ערביי הגליל ישרתו בפזורה הבדווית בנגב ואלו מהנגב בגליל. ממשלת ישראל צריכה לממש את אחריותה לשלום אזרחיה אבל גם לתבוע מהנהגת ערביי ישראל אחריות אזרחית על שלום אזרחי ישראל הערביים ובמקביל לחשוף את צביעות וועדת המעקב ברבים.

תגובה 1:

  1. אין טעם למאבק להפוך את הערבים ל"ישראלים". אסור לנו לשלוט על עם זר בעל מנטליות וערכים שונים, עם הרוצה בהשמדתנו אנו.
    הדרך היחידה לשקט ולהתפתחות היא באמצעות התנתקות והפרדה. יש להשלים עם הקמת ממלכת ירדן במזרחה של ארץ ישראל, יש להעביר את ערביי ישראל ויש"ע לארץ ערבית זאת כהשלמת התהליך של קליטת יהודי ארצות ערב בארץ ישראל

    זו הדרך הצודקת, היעילה והאנושית. כל השאר אשליות

    השבמחק