יום שלישי, 24 במאי 2011

ברוך הבא

יריב אופנהיימר, מנכ"ל "שלום עכשיו", ידע תמיד להציג את גירסתו לאירועים באופן מנומק וענייני. הוא נאחז באתוס של מדינה יהודית דמוקרטית כדי להתנגד באופן נחרץ לכל מה שמעבר לקו הירוק כולל בירושלים ובגולן. תהיה תפיסת המציאות שלו אשר תהיה - הזוי הוא לא היה. עד שאתמול קפצה לו ההזיה כשבמאמר מנומק במעריב הוא טען שהיחס של ראש ממשלת ישראל לנשיא ארה"ב נובע מצבע עורו – זה היה אחרת לו הנשיא היה לבן עשיר טען ממש ברצינות המנכ"ל. בהנחה שאיני שותף לה שאכן ביבי שלנו החציף פנים כלפי הנשיא אובאמה קשה לתאר זובור יותר קשה מזה שהנשיא ברק אובאמה העביר את ראש ממשלתנו בביקורו בבית הלבן במרץ 2010 - "זובור" שאין תקדים לו ביחסים בין ראשי מדינות שהשפיל אותו בכל דרך אפשרית כולל הפסקת הפגישה ביניהם כדי "ללכת להשכיב את הבנות" תוך דרישה אולטימטיבית לקבל תשובה מלאה לדרישותיו כשיחזור מ"ההשכבה". ליחס כזה לא זכה, כנראה, אף ראש מדינה ממנהיג של מדינה זרה מאז אילץ היטלר את ראש ממשלת צ'כיה להמתין לו שעה ארוכה בטרם העביר לו אולטימטום מעליב להעביר את הסודטים לריבונות גרמנית מייד!! – זאת לאחר הסכם מינכן ב ספטמבר 1938. אם ביבי התייחס לאובאמה כפי שהתייחס כי הוא "שחור" אפשר באותו היגיון לטעון שאובאמה השפיל את ביבי כי הוא "יהודי". אין לנו אלא לברך את יריב אופנהיימר שהצטרף לחבורת העילית של "ההזויים".

ארגון חללי ישראל

186 חללים נוספו לרשימת חללי מערכות ישראל מאז יום העצמאות הקודם תש"ע. איני יודע את החלוקה המדוייקת ביניהם אבל רק 3 מתוכם נפלו במערכה (פחות מ 2%). מנתונים חלקיים הקשורים לאירועים אחרים אני למד שכ 25 נהרגו בתאונות מבצעיות ובכל מה שקשור בבניין הכוח במסגרת מילוי תפקידם. השאר התאבדו, יתכן שגם עקב הלחץ הנוסף שבשרות הצבאי (הממוצע הרב שנתי הוא כ 30 מתאבדים בצה"ל בשנה) וממחלות שרק למיעוטן יש קשר כל שהוא לשרות הצבאי. אחרים נהרגו בתאונות ואירועים שאין להם שום קשר לשרות הצבאי כגון בתיגרות שיכורים, בתאונות דרכים רוויי אלכוהול, לפחות אחד מהם כשהוא עריק מהשרות. 40 היו סוהרים בשרות בתי הסהר, 3 שוטרים ו 3 כבאים. ארגון חללי צה"ל שהפך מזמן מארגון ערכי לארגון כוח בירוקרטי ללא ערכים, מצא טעמים רישמיים להתנגד להכללת שלשת הכבאים כחללים במערכות ישראל. רישמית הצדק עם ארגון חללי צה"ל אבל מוסרית זכותם של הכבאים עולה על זכותם של אלו שכן מוגדרים חללי צה"ל ואין שום קשר בין מותם לשרותם בצה"ל ויש כמה עשרות כאלו כל שנה.

מכאן הייתי מציע הגדרה חדשה לא עוד חללי צה"ל או חללי מערכות ישראל אלא חללי ישראל - כל אלו שנפלו במתן שרות מגן ומציל חיים לשאר אזרחי ישראל בין במעשה פעיל או בהכנות ובהכשרה ובתפקיד פעיל. את אלו שאין קשר בין מותם לשרותם - בין אם מדובר בשרות צבאי, משטרתי, כבאי או רפואי (מד"א) לא יוכרו יותר כחללי ישראל.

ביבי הפסיד?

נאומו הפרו ישראלי של הנשיא ברק אובאמה בפני השדולה היהודית איפ"ק בוושינגטון במוצאי שבת האחרון חיזק מאד את מעמדה של ישראל בסכסוך עם הפלשתינים. הנשיא אישרר מחדש את מכתבו של בוש מאפריל 2004 שהיווה בסיס להתנתקות, שהוא עצמו התכחש אליו כאשר יצא עם תוכנית "ההקפאה" שהביאה אסון למרקם היחסים הפלשתיני ישראלי, והבטיח לפעול נגד ההכרזה הפלשתינית החד צדדית באו"מ המיועדת, כרגע, לספטמבר 2011. אצלנו התמקדו הפרשנים, בחלקם, כמנהגם בסוגיות הרות הגורל, בשאלה האם אובאמה השיב לביבי כגמולו. חלק סיכמו שהנאום הוא הישג לישראל ומכה לביבי. אני חשבתי תמיד שההישג לישראל, בשורה הסופית, חשוב במונים יותר מהמכה לביבי. עדיין התקשורת הישראלית לא נגמלה מהנטיה להוציא את ביבי "רע" לא משנה מה קורה. לגבי ביבי הדאגה שלי היא שהוא ידחק הצידה, בצל הצלחותיו, את העובדה הבסיסית שללא התויית גבול ביננו לפלשתינים, אפילו חד צדדית, ישראל תסוג מלהיות מדינה "יהודית דמוקרטית" ותתקדם לעבר מדינת אפרטהייד דו לאומית.

תגובה 1:

  1. טל הראל סן פרנסיסקו25 במאי 2011 בשעה 0:24

    כמי שחי ונושם את השמאל הליברלי בסן פרנסיסקו איני מופתע מקביעתו של יריב אופנהיימר, מאז בחירתו של אובמה לנשיא הרי כל מי שמבקר אותו ואינו מסכים איתו הוא גזען. גם על Herman Cain אחד המועמדים לנשיאות במפלגה הרפובליקנית נאמר שהוא גזען למרות שגם הוא שחור, זהו המוטיב של כלי התקשורת חוץ מרשת FOX. הרבה פרשנים התרעמו כל נתניהו שהעז לצאת בפומבי נגד עמדתו של אובמה (איך הוא מעז וכו'), אבל היו גם פרשנים שאמרו שנתניהו בסך הכל נתן לאובמה מושג צבאי מה שלאובמה וחלק גדול מיועציו אין. איני צופה תגובות מאובמה וממשלו בטח לא בשנת הבחירות וכמו שציינתי בתגובתי הקודמת נאום אובמה באייפאק היה ניסיון נוסף לשכנע את התורמים היהודים.

    השבמחק