יום רביעי, 18 במאי 2011

הצדק הדמוקרטי הלבן

המוסדות הבין לאומיים של ימינו, האו"מ, בית הדין הבין לאומי בהאג והמועצה לזכויות אדם עוצבו כניסיון להפיק לקח עולמי-כללי מזוועות מלחמת העולם השניה. המדינות המפסידות אינן חלק מאותם מוסדות בינ"ל ללמרות שגרמניה ויפן הן היום מדינות מתקדמות, מנוהלות בסטנדרטים גבוהים והרוע האלים נדד למחוזות אחרים, כדרכה של האנושות, בעיקר למדינות אסיה ואפריקה.

יש לנו מזל גדול שלמדינות הקומוניסטיות ולרעיון הקומוניסטי לא היה הכוח לעצב את המוסדות הבין לאומיים בהתאם לקווי האידיאולוגיה הקומוניסטית של בעלות העובדים על אמצעי הייצור, חובתו של האדם לתרום כפי יכולתו וזכותו היסודית של כל אדם קבל לפי צרכיו. אם כך היה הדבר כי אז בית הדין הבינ"ל המדומה בפיונג-יאנג (בירת צפון קוריאה) היה מוציא כתבי אישום באשמת פשעים נגד האנושות למנהיגים המאפשרים שבמדינותיהם ישלוט אלפיון אחד על 90% מכלל המשק הלאומי, על מנהיגי מדינות היוצאות למלחמות דמים כדי לשלוט על עוד משאבים ואמצעי יצור השייכים למעשה לחברות אחרות, מלחמות בהם נהרגו מיליונים, או רוקמות תככים ומהפכות כדי לבסס את אחיזתם בעוד נתיבי סחר ושווקים. עוד היו מוצאים את עצמם על ספסל בית הדין הבין לאומי סוחרי אדם, מעבידי ילדים בשכר רעב וכדומה. הרעיון הקומוניסטי כפרקטיקה אנושית לנהל חברות גדולות כשל וגרם לאסון אבל כרעיון הוא נאצל לא פחות מערכי הדמוקרטיה וטובי האנושות הלכו שבי אחרי רעיון שיוויון האדם ובעלותו על אמצעי היצור של עצמו.

למזלנו הכוח המוביל אחרי מלחמת העולם השניה לא היה במדינות המוסלמיות. לו כך היה הדבר כי אז בית הדין הבין לאומי בריאד (בירת ערב הסעודית) היה מוציא כתבי אישום באשמת פשעים נגד האנושות נגד מנהיגים שבמדינותיהם נרצחים, נהרגים או מתים עשרות אלפי אנשים בשנה משכרות, מנהיגה פרועה תחת אלכוהול ומתגרות שיכורים. עוד היו מוציאים כתבי אישום נגד מנהיגי מדינות שהיו מתנהלות בקוטב הנגדי לחוקי השריעה המוסלמית. למזלנו המוסדות הבין לאומיים עוצבו על ידי המדינות הדמוקרטיות בעיקרן ששרדו את מלחמה בעולם השניה ולכן הן מוציאות כתבי אישום נגד זולתן, כלומר נגד מי שלא מאפשר חופש דיבור ומדכא בכוח ובאלימות ביטויי התנגדות פוליטיים.

בית הדין הבינ"ל בהאג, שישראל נמצאת אצלו תמיד על הכוונת, הוציא לאחרונה צווי מעצר באשמת פשעים נגד האנושות נגד מועמר קדאפי. אני מניח שמועמר קדאפי אכן אחראי להרג מספר לא ידוע של אזרחים בארצו. אנחנו גם יודעים שכל עוד לא העלה על עצמו את חמת המערב איש לא טרח הרבה מדי לפשפש בציציות לוב - סגנית הנשיאה של המועצה לזכויותת אדם של האו"מ - למרות שמועמר קדאפי היה ממש אותו מועמר זה כמה עשרות בשנים. מועמר קדאפי לא היה והוא עדיין איננו הגרוע במנהיגי ערב ולא הנורא במנהיגי אפריקה. מי שלא מואשם בבית הדין הבין לאומי בהאג הם מנהיגי המורדים, רובם ככולם עצם מעצמו של משטר קדאפי עד לפני שלשה חודשים. אנחנו פשוט לא מדווחים על מיקרים שבהם המורדים מחוללים את הזוועות ולא מתעניינים, למשל, מה עלה בגורלם של שכירי החרב האפריקאים שלפחות 40 מהם נפלו בידי המורדים כשבויים (הניחוש שלי הם כבר לא בחיים). עוד מנהיג ידוע לשימצה - בשאר אסאד נשיא סוריה, כבר הועלה על הכוונת להיות הנחקר הבא. סביר להניח שלו יצליח לדכא את המהומות עוד הלילה וליצב את משטרו גם בית הדין הבינ"ל ירפה ממנו כי ברור שהמערב לא מפעיל כלפיו את אמות המידה שהוא מפעיל נגד נשיא לוב. גם במעשיו של סדאם חוסיין לא הרבו לפשפש כל עוד טבח רק בעמו ובאיראנים והמשיך לספק נפט למערב.

קשה באמת מידה אובייקטיבית לקבוע שזוועות מלחמת וויטנאם ( 2 מיליון הרוגים, רובם אזרחים), זוועות מלחמת אלג'ירה (מיליון הרוגים), ההשתוללות הרוסית בצצניה בשני עשורים האחרונים והדיכוי הסיני בטיבט הם לא פשעים נגד האנושות אבל ירי על מפגינים במדינה לא דמוקרטית והרג כמה אלפים הם כן פשע נגד האנושות.

הבעיה היא שבית הדין הבין לאומי בהאג נכנס לפעולה כזרוע שרירותית של הדמוקרטיות המערביות לאלף בינה, דעת וזכויות אדם מנהיגים לא דמוקרטיים שסר חינם ברגע נתון, מין אקטיביזם שיפוטי בשליחות פוליטית וזרוע ענישה של המערב המופעלת באופן סלקטיבי מאד ממש כמו מטוסי נאט"ו מעל טריפולי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה