יום רביעי, 30 במרץ 2011

הטירוף האירופי – גם אצלנו?

אתמול, יום שלישי, פורסמו גם אצלנו במעריב, מכותבים שאני מאד מעריך את דעתם, כתבות המגלות הבנה לפעילות הצבאית של מעצמות המערב בלוב. הדיקטטור אכן דיקטטור, פוטנציאל הטבח שהוא עשוי לחולל ביריביו אם ינצח בסופו של יום הוא גדול וכן, הוא חומס את אוצרות לוב כמו רוב מנהיגי האזור (ירדן היא חריגה ולא הנורמה), יש לו מנהגים "מוזרים" והוא אוהב להשפיל את אירופה. על אף שהטיעונים נכונים הם מעוותים את התמונה לחלוטין. אין ספק שהמשבר הלובי עלול להסתיים בטבח אבל אין שום ספק קל שבקלים שהמורדים, ממחוז קירנאיקה שבמזרח, המתנהגים ומנוהלים לפחות כרגע ככנופיות לא מאורגנות ושאיש אינו יודע בדיוק מי הם, מכינים אותו הדבר לתומכי קדאפי היה והם ינצחו. מה שאנחנו כן יודעים על המורדים ממזרח שהם צועקים בעיקר מוות לקדאפי כשהמילה "כלב" משולבת באיחולים, שההנהגה הפוליטית היצוגית שלהם, בראשם משפחת עבדל-ג'אליל, הייתה עד לפני חודשיים חלק אורגני ממנגנון השילטון של קדאפי, שותפים לדיכוי, נהנים מהשחיתות ומקלסים את מנהיגותו.

מפקד כוחות נאט"ו באירופה, האדמירל ג'ימס סדורידי מארה"ב, אישר ביום הדיונים שהתקיים אתמול בלונדון שסביר מאד שגורמים של אל קאעידה השתלבו והטמיעו את עצמם בתוך כוחות המורדים. מסע תעמולה שיקרי ורחב היקף מציג כל טענה של המורדים על מעשי הזוועה של קדאפי כעובדה מוגמרת שאינה צריכה בדיקה וכול טענה של קדאפי על אזרחים שנהרגו בהפצצות הקואליציה כמניפולציה שיקרית של רודן אכזר.

את סוג הדיווח הזה אנחנו חווים כאן בישראל והתמחה בכך הבי.בי.סי. כול טענה של פלשתיני שמתקשר לבי.בי.סי בשם איזה ארגון "זכויות אדם" שזה אתה נוצר במוחו והמאשים את ישראל בדבר מה זוכה לכותרת וכל מעשה רצח בישראלים לאזכור שוליים בניסוח שמאשים בעצם את ישראל.

מהרגע שהמשבר הלובי ניכנס לשלב של מלחמת אזרחים בין שבטים וקבוצות כוח הוא נידון להסתיים במרחץ דמים. הפרשה יכלה כבר להיות מאחורינו עם מנת הדם הבלתי נמנעת שהיא תובעת. הגנרל שרמן, מי שבאביב 1864 פשט עם כוחותיו על עורפו הכלכלי של הדרום במלחמת האזרחים בארה"ב כשהוא מחריב כל דבר בדרכו, שורף שדות, הורס גשרים וכבישים, מנתץ מפעלים ומיבש את מקור הכוח של הדרום השיב למבקריו בערך כך, ציטוט חופשי: "אין דרך להימנע מהזוועות של המלחמה אלא בהכרעתה ובסיומה המהיר".

כרגע נכנסה המלחמה בלוב לשלב ההתשה המתמשכת כשהמנהיגות של מעצמות המערב מהססת, מפוצלת וחוששת. המלחמה תמשך לפחות עוד כמה שבועות עם הקזת דם יום יומית ואין דרך שאזרחים לא יפגעו כמו שהם נפגעים כל הזמן באפגניסטן או בעיראק. בסוף אין דרך למנוע מהצד המנצח לבוא בחשבון עם המפסידים. חשבון הדמים של התארכות המלחמה, מכל מה שידוע לנו בהסטוריה עד כה וכבר מתחיל לקרות בלוב, נידון להיות גבוה בהרבה מסיומה המהיר אפילו הוא אלים ומזוויע.

אגב בלוב קיים אמנם "פוטנציאל של טבח". הוא קיים גם בסוריה ובתימן שהכיחו בעבר גם נכונות וגם נחישות לבצע טבח שכזה. נשיא תימן הנוכחי עלי עבדאללה צאלח הוביל את כוחות צפון תימן למלחמה בדרום ב 1993. לפחות 10,000 ניטבחו בידי הצפון כאשר הם כבשו את בירת הדרום, המושבה לשעבר עדן.

ממש כרגע מתקיים "פוטנציאל של טבח" בכמה ממדינות אפריקה וטבח מתמשך בחוף השנהב. הנשיא המודח לורן בגאבו, בוגר הסורבון בפריז ומי שכסטודנט שיכנע את הצרפתים בחלומו להקים חוף שנהב דמוקרטית וחופשית והם שסיעו לו להגיע בשנת 2000 לנשיאות, ממשיך לטבוח ביריביו לאחר שהפסיד בבחירות ב 11/2010. בחוף השנהב הטבח הוא לא "בפוטנציה"- הוא חי, קיים ומתבצע מדי יום ביומו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה