יום חמישי, 10 בפברואר 2011

שבשבת בעיניים

אתמול בחדשות של ערוץ 2 פורסם סקר "אילו הבחירות היו מתקיימות עכשיו" שזו דרך מקובלת לעשות מניפולציות על דעת הקהל. בסקר פורסמו שני נתונים "כאילו" משמעותיים. קדימה עלתה מ 28 ל 33 והליכוד מ 27 ל 29 מנדטים. עליית הליכוד סותרת לגמרי את הליבה של הסקר כאילו 45% ממצביעי הליכוד "שוקלים" אם להצביע עוד פעם ליכוד, אצל דני קושמרו זה הפך במשפט השני ל 45% לא יצביעו יותר ליכוד. אתייחס לכמה דברים במצג הדמגוגי.

ראשית הבחירות יהיו במיקרה הכי מוקדם בעוד שנה. בהיותנו חיים במזרח התיכון על שלל תהפוכותיו כמעט כול מה שקורה היום ישכח. מה שכניראה לא ישכח ולאט מחלל לתודעה הלאומית המצטברת זה לא "התרסקות מעמד הביניים" (16,547 מכוניות חדשות עלו על הכביש ב ינואר 2011, עליה של 25% לעומת ינואר 2010 - אכן התרסקות ממש כואבת של מעמד הביניים המסכן בישראל) אלא הזגזגנות והלחיצות של ביבי. את המשבר הנוכחי איש לא יזכור בבחירות הבאות בגלל כל מה שיקרה באזורנו עד אז. בטח לא אם הבחירות יתקיימו במועדן.

שנית קדימה עלתה בדיוק בשיעור שניגרע מהעבודה והליכוד עלה כמעט בשיעור שנגרע מש"ס כך שלא חל שום שינוי ביחסי הכוחות בישראל למרות הרעש. כרגע האויב של קדימה כמפלגה הגדולה בישראל זה שיקום אפשרי של מפלגת העבודה כי הם נידחקו לאותה משבצת. זה עולה השני יורד ולהפך.

מדדי אמצע הקדנציה בכול הדמוקרטיות בעולם מאז ומתמיד מראים תמיד על עליה במתלבטים כי לא צריך להחליט עכשיו ומיד. אם למרות הכל באמצע הקדנציה, כשהוא אמור בכל מיקרה להיות בשפל, הליכוד עוד קצת עולה אז להבנתי ביבי יכול לישון בשקט. ציפי הרי יודעת שלהיות הכי גדול זה לא מספיק צריך גם כמה לווינים והיא יכולה לצמוח, כרגע, רק על חשבון הלווינים שלה עצמה. הנתון 45% "שוקלים" האם להצביע שוב לליכוד ניראה לי הכי נורמאלי שיש, אני מניח ש שרבים שוקלים האם להצבע שוב קדימה (אני ביניהם), האם להצביע בכול אופן עבודה וכו, . בקיצור מצג שווא של ידיעה כביכול מרעישה שאין בה כלום.

עכשיו לביבי עצמו. עבדו פקידי האוצר, השרים אישרו, חברי הכנסת הצביעו בעד, כולם התגאו בתקציב הדו שנתי (אני מאוד בעד) ואחרי חודש וחצי זרקו הכול לפח, המציאו מחדש את הגלגל והכל בגלל קצת לחץ לא ממש עממי . אני חושב שלחץ הוא חלק מדמוקרטיה ולכן כל אלה שהרימו ידיים בעד, מכרמל שמה ומירי רגב דרך השר אלי ישי וכלה ביבי עצמו, היו צריכים להניח שהם יצטרכו להתמודד עם הלחץ. בלי להיכנס לוויכוח האם ההחלטות טובות או רעות, כבר כתבתי שאני בעד המס על הדלק ומספר המכוניות החדשות בינואר 2011 רק מאושש את טענתי, אין שום ערך להנהגה שלא עומדת באופן קבוע מאחורי החלטותיה שלה. יש הבדל בין להכיר מפעם לפעם בטעות לבין התקפלות שיטתית בפני כל לחץ - יהיה זה לחץ חברתי פנימי או לחץ מדיני חיצוני. כבר אמר ביבי עצמו שמי שניכנע ללחץ מזמין עוד לחץ.

לסיכום אין משמעות לסיקרי הביניים "אילו הבחירות היו היום" ועוד פחות לפרשנות המאוד מעוותת של הנתונים כביכול. אין משמעות להנהגה שהיא שבשבת של לחצים שלא יכולה להוביל שום מהלך לשום כיוון שבעולם כי כל מהלך כרוך בעמידה בלחצים. שלישית עם ביבי רוצה להיבחר עוד פעם הוא חייב להוכיח שיש לו מצפן, הגה ומטרה והוא מסוגל להגיע אליה גם כשהים סוער, כשברק נושף בעורפו ועופר עיני, יחד עם בוחבוט, שניהם ממפלגה יריבה לליכוד, מאיימים במה שהם מאיימים. בן גוריון אמר פעם שהוא לא יודע מה טוב לציבור אבל הוא יודע מה טוב למדינה. בסוף הציבור ישפוט האם שבשבת זה טוב למדינה – אני מאמין שבאינטואציה כולם מבינים שגם אם נעשו שגיאות בבניית התקציב התיישרות על פי הרוח המתחלפת גרועה פי כמה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה