יום שלישי, 25 בינואר 2011

בוקה ומבולקה

המזה"ת נמצא כרגע בבוקה ומבולקה. מהפיכת היסמין בטוניס, שטרם הוכרעה, יצרה גלי הדף בעולם המזרח תיכוני. היום, בשעת כתיבת שורות אלו, צפוי "יום זעם" במצרים. מפגינים בירדן, אלג'יריה ואפילו תימן ומאוריטניה דורשים שיפור כלכלי ויותר חופש פוליטי וגורמים מוסלמיים אורבים לצבור לעצמם עוד תמיכה והון פוליטי על רקע התסיסה וחוסר שביעות הרצון של ההמונים. מהידוע הוא במזרח התיכון שישראל, באמצעות הזרוע השטנית שלו ה"מוסד", היא האשמה בכל אלה. כמובן מאליו מאשימים מנהיגים ערביים את המוסד בליבוי יצרי הערבים או בכל בעיה ערבית אחרת. זה לעולם לא השלטונות הלא דמוקרטיים והחמולתיים של העולם הערבי אלא תמיד הרע הניצחי - "ישראל". (גם הכריש שפגע בתיירים בסיני היה כידוע כריש של המוסד יחד עם הנשר מסעודיה והסנאים מתורכיה).

בלבנון מצליח ככל הניראה החיזבאללה לעצב לעצמו ממשל בובות בבירות שידחק הצידה את שאריות התמיכה בוועדת החקירה לרצח ראש הממשלה רפיק חרירי , מ 14/02/2005 ותשלול את סמכותו של הטריבונל הבין לאומי לחקור את הפרשיה שבה, מכול הידוע, הורתה איראן לחיזבאללה לחסל את רפיק חרירי בשל תמיכתו בסעודיה ובעקיפין בארה"ב. עוד מאחז, שבו היה לארה"ב ולצרפת מידה של השפעה על מהלך העיניינים, עומד לקרוס ולהפוך למדינת חסות מלאה של איראן על חוף הים התיכון. ארה"ב קוצרת את פרי הביאושים של מהלכי הפייסנות שלה מלפני שנה וחצי שבה הזניחה את המחנה הפרו אמריקאי ,"קואליצית ה 14 במרץ" שזכתה בתחילת יוני 2009 בניצחון מובהק בבחירות בלבנון. אז עוד חיפשה ארה"ב נתיבות לליבה של איראן על חשבון תומכיה במזה"ת. חסן נאצראללה מצדיק את השתלטותו הבוטה על לבנון כמובן כצעד מגן הכרחי מפני הקנוניה של המוסד הישראלי להכפיש את החיזבאללה ברצח רפיק חרירי - רצח שהחיזבאללה התנער ממנו בפומבי מכל וכל. טוב שיש ישראל, המוסד והנשיא אובאמה אחרת לאן החיזבאללה היה מגיע?

עוד זה יוצא וזה בא. אתמול התחילה מערכת הדלפות מתוכננת מאל-ג'זירה בבעלות סולטן קטר ובן ברית לאיראן, למרות הנוכחות הצבאית האמריקאית בסולטנות המאפשרת לאמיר להנות מכול העולמות. מטרת ההדלפות, שקשה למצוא בהן דברים חדשים שלא היו ידועים לפני כן או דלפו לעיתונות ובעיקרם עוסקים בפשרות אולמרט, הייתה לערער עד הסוף את מעמדו של מי שעדיין סמוך וזקוק לארה"ב – אבו מאזן. ההדלפות דוחקות את הרשות לפינה לחפש לגיטמציה דווקא בהקשחת הקוו נגד ישראל מול החמאס. תמיד אפשר להשמש בחפירות ארכאולוגיות תמימות, במשפחה יהודית הגרה בשכונה מוסלמית, בבניה חדשה מעבר לקו הירוק או אפילו בפשיטה משטרתית על סוחרי סמים במזרח ירושלים כדי לייצר עוד "יום זעם קדוש" שעיקר תכליתו להשתלט על הכותרות בתקשורת, לתת לגיטמציה לאש"ף כנציג נוקשה של האינטרסים הפלשתיניים ולתעל את הזעם הפלשתיני מההנהגה שלו לזו שלנו. (אגב המסמכים המודלפים מוכיחים חד משמעית שרעיון ההקפאה המוחלטת נולד בוושינגטון ולא ברמאללה וכי הרעיון הקצין את העמדה הפלשתינית והרחיב את הפערים ולא סייע ביצירת אווירה חיובית למו"מ).

אפשר לכן להניח שפני קהיר, בירות או רמאללה הן כעת להקצין את היחס לישראל. יש סימנים שארה"ב מתחילה להבין את גודל השבר - רק סימנים ראשוניים. באשר לאירופה - אין לדעת. לישראל הייתי מציע לנהוג באיפוק מירבי, להמשיך בשיגרתה ולמנף את הבלגן המזרח תיכוני כאמצעי הסברתי לטובתה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה