יום חמישי, 21 באוקטובר 2010

אירופה הנזופה

אירופה מתאסלמת לאיטה תחת כנפי הרב תרבותיות. הוגן לומר שבראיה היסטורית של 200 השנים באחרונות אף קבוצת מהגרים לא התקבלה בכזו מידה של סובלנות וסבלנות כמו ההגירה מארצות העולם השלישי לאירופה, הגירה שרובה של מוסלמי. מסגדים, אגודות צדקה, מערכות חינוך מקומיות השפעה פוליטית, הפניית תקציבים, מנגנוני רווחה יעודיים להקל על המוסלמים את קליטתם וחסות ממשלתית עשו ככול יכולתם להקל ולאקלם את ההגירה המוסלמית באירופה. למעשה כול אירופה שינתה ומשנה במהירות את צביונה כשהצבע הירוק (המוסלמי) מוביל את השינוי. מכובד המספרים והמסה הדמוגרפית הלך ופחת הצורך של המהגרים המוסלמיים להסתגל למנהגי המקום ולרוחו מפני שהם יכולים בקלות לקיים את אורחותיהם בחברות המבוסות על מנהגי ארץ האבות. התהליך הזה של הצטופפות בגטאות על בסיס מוצא משותף אופייני לכול ההגירות אלא שהוא נעלם בדור שני או שלישי. באירופה הוא מתעצם והיקף ההגירה מזין עוד ועוד את התופעה.

לאחרונה חשים כול תושבי אירופה שהיקף ההגירה ומחסומי ההשתלבות מתחילים לאיים על הזהות הלאמית של עמי אירופה ועל מנהגיה הליברליים שכן בחסות החופש והפתיחות קמו, במספר הולך וגדל, חברות הפוכות של אפליה מיגדרית כלפי נשים, אלימות כלפי חופש הביטוי, גזענות, בעיקרה כלפי יהודים, ערעור על ערכי הדמוקרטיה ובשוליים התקפה על המסורת הנוצרית של אירופה. היות וגלגל ההיסטריה מסתובב במעגל ולא מתקדם בקו ישר הרי הערכים הליברליים ששיגשגו באירופה בתוצאה מטראומת הלאומנות הפשיסטית שבין מלחמות העולם הם אלו שיוצרים דילמה ביחס כלפי המוסלמים, לא מפני שהם מוסלמים ככאלה, שהרי איש באמונתו יחיה, אלא בגלל הנטיה ההולכת וגדלה של הציבור המוסלמי לאכוף על שאר החברה ערכים נוגדים ולהעלים עיין מהפרת הליברליות באירופה עצמה – למשל השלמה עם הסתה ושיטנה במסגדים נגד התרבות המערבית, הדמוקרטיה וכמובן תמיד ישראל, ההתעלמות של שילטונות בריטניה מריבוי נשים, נשואי קטינות ויבוא נשים בקהילה המוסלמית הפקיסטנית. תקיפת נערות על רקע לבושם המערבי מדי ברובעים מסוימים של פריז, והרשימה ארוכה מאוד. אגב, אחרי פקיסטן ואיראן דווקא בריטניה היא יצואנית הטרור הגדולה בעולם.

באירופה הזו שעשתה למען המוסלמים יותר מכול חברה אחרת בעולם מאז התמוטטות האימפריה העותמנית הן בקליטתם, בקבלת דתם ובמתן חופש ביטוי שאינו קיים לגבי מוסלמים באף מדינה איסלאמית שהיא, התקיים , באופן אירוני, אחד האירועים ההזויים בעולם כאשר מזכ"ל האו"מ בן-קי מון תקף בחריפות , בנאום בפרלמנט האירופי בשטרסבורג, ביום רביעי האחרון 19/10/2010, את אירופה וקרא לה "להפגין סובלנות כלפי המוסלמים" תוך שהוא מזכיר את אירועי "המאה הקודמת" משל אירופה הייתה לישראל ממש. ההתקפה באה על רקע הכרזה של הקנצלרית הגרמניה אנגלה מרקל יומיים קודם שמודל ה"רב תרבותיות" נכשל. צורפת, שאך לפני חודש גירשה מתחומה 1000 שוהים חוקיים לחלוטין רק מפני שהיו צוענים, שאכן גוררים עמם פשיעה מסויימת אבל מיקרוסקופית לעומת סך הפשיעה בצרפת, קיבלה באמצעות האסיפה הלאומית תיקו לחוק האזרחות, כן גם אצלם זה קורה. לפי התיקון יוכל שר הפנים לשלול את אזרחותו של צורפתי "ממוצא זר" שהורשע בתקיפת עובד ציבור. חוק שמפלה במפורש בין "צורפתים מקוריים" לאזרחים "ממוצא זר" קרי כמעט תמיד מוסלמים. אגב עוד אנו מתווכחים האם מותר לשלול אזרחות מטרוריסט מורשע בצרפת זו עובדה קיימת מספר שנים. עדיין לא דיברנו על חוק הבורקה בצרפת ובלגיה, על חוקי המינארט בשוויצריה, ושאר תופעות שמועידות שלא רק לנו בישראל אלא גם לאירופים מתחילה להתעורר בעיית זהות קשה. אצלם דעתי הם כבר אחרו את הרכבת בלהיות גם דמוקרטים וגם רב תרבותיים.

כול האמור לעיל לא מפריע לצרפתים, לגרמנים ולבריטים להטיף לנו מוסר. הגיע הזמן שנטיף גם להם קצת מוסר בעדינות אבל בבהירות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה