יום חמישי, 12 באוגוסט 2010

חנין על חם

אתמול יום רביעי נחשפה באתר גלי צה"ל קלטת ווידאו, שמן הסתם נלקחה ממצלמות של מאן דהוא על סיפון המאווי מרמרה, אונית המשט שבה נהרגו 9 פעילים תורכים בשחר 01/06/2010, ושהיא הנושא לבדיקתה של ועדת טירקל שיש ויכנו אותה, ואני ביניהם, בדיחת טירקל. בקלטת מופיעה חברת הכנסת חנין זועבי בלווית פעילים שנטלו חלק באלימות. למרות שאיש לא יכול להאמין לח"כ זועבי שהיא לא ראתה ושמעה דבר כשהיתה על האוניה היא יכולה להנות מהספק.

הסרט הקצר שפורסם בגל"ץ הוא בעייתי. חנין זועבי עדיין יכולה להיתמם. היא בחברת הפעילים כשהם חובשים מסכות גז, פעולה הגנתית. היא חולפת בגרם מדרגות שניות לאחר שחולפים שם פעילים חמושים במקלות ומוטות אבל לא ממש איתם. היא לא מבינה תורכית כשהם צעקו ובהיותה נוצריה לא הבינה עד הסוף את הצעקות אלא אכבר כצעקות זירוז אלא בצעקות של התחזקות לקראת חיילי צה"ל. בסרט היא ניראית לשבריר שניה בלבד חולפת על פני פעיל עם מקל שלטענתה היא חשבה שמדובר בציוד של האוניה. את העובדה שכסתה בידה לזמן קצר את המצלמה הסבירה ל עודד בן עמי מערוץ 2 שהיא לא רצתה שיראו אותה בחולשתה בוכה ושאר תרוצים כיד הדימיון הטובה.

אבל אחרי כול ההתממות חנין זועבי נתפסה בשקר חם ובולט. אחרי המשט הרבתה ח"כ חנין זועבי להתראיין גם אצלנו בישראל וגם באין סוף ערוצים בין לאומיים שכמובן את רובם הגדול לא ראיתי. בכול אלו שכן ראיתי העלתה חנין זועבי את ההאשמה הקשה שהיא ממש "ביקשה" מחיילי המשט לטפל בפצועי המרמרה ואלה, כמצופה מחיילי צה"ל האכזריים, דחו אותה בתנועות בוז. בקטע הווידאו שפורסם התמונה ממש הפוכה. ח"כ חנין זועבי מנסה לשכנע את רופא צה"ל שלא לפנות פצועים לבית חולים כי "הם לא רוצים". הרופא נשמע בברור מסביר שלאחד הפצועים נשקפת סכנת חיים ולבסוף הוא אומר לה בתקיפות "גיברת זו לא החלטה שלך כאן אני קובע". לא ברור מדוע התנגדה ח"כ זועבי לפינוי פצועי המרמרה לבית חולים ישראלי – בהחלט אפשרי שהחשש מהומניזציה של ישראל הניע את ח"כ זועבי לפעול למען סיכון חייו של פעיל ובלבד שישראל תצא מרשעת.

אני לא הייתי נכנס בכלל לוויכוח המטומטם אם ח"כ זועבי ידעה או לא ידעה על האלימות שבפתח. היא בעיקר בעיה של הציבור הערבי והחלטתו לאן לקחת את המחלוקת עם הרוב היהודי (לפי עוזי ברעם החשדן להכעיס כלפי הערבים). די לחזור ולשדר בכול ערוץ אפשרי בטלוויזיה ובכול אפיק ברשת האינטרנט את חנין זועבי מאשימה את צה"ל שהוא מנסה למנוע טיפול רפואי מפעילי המשט ולידו את הסרט של אותה חנין משתדלת אצל חיילי צה"ל שלא לטפל בפצועים ואלה לא נענים וכן מטפלים. הצגתה כתעמולנית זולה ושקרנית יעילה פי כמה מכול דיון נוסף בועדת הכנסת וכול תהליך משפטי שסופו בבג"ץ, לצערי, ידוע מראש. הוויכוח עם חנין זועבי לא צריך להיות לאומני – ערבים מול יהודים אלא וויכוח על יושרה ואינטגריטי. חנין זועבי סיפקה מספיק חומר להגחיך אותה וזו הדרך היותר יעילה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה