יום ראשון, 18 ביולי 2010

ביזיון בריבוע בריבוע

אמנם התכוונתי לכתוב על הכוונה לבנות שדה תעופה בתימנע אבל האירועים מכתיבים אחרת. נעסוק בכשלון העצום של המודיעין האמריקאי שיש לו השלכות קיומיות על מדינת ישראל.

מדובר בטכנאי (לא מדען) הגרעין האיראני בן ה30 שהראם אמירי שבסוף יוני 2009 נעלם מהחאג' בסעודיה. האיראנים האשימו ישר את ארה"ב וערב הסעודית ב"חטיפתו" ועד לפני שבועיים סירבו האמריקאים בכלל להתייחס לנושא. אחרי שב חודש וחצי האחרון הצליח שהראם אמירי לשגר קלטות שלו לאיראן שבו הוא מספר שניחטף ובכוונתו להימלט, הוא נימלט ולבסוף לשגרירות פקיטסטן בוושינגטון, המייצגת את האנטרסים של איראן, וחזר לאיראן ביום רביעי 14/07/2010.

רק אז אישרו האמריקאים שהוא אכן היה בארה"ב אבל הגיע מרצונו החופשי, שהוא היה ברשימת התשלומים של הסי.איי.אי מאז ראשית 2007, שבסך הכול קיבל $5 מיליון, שהוא זה שחשף את ההכנות לבנית מתקן הצנטריפוגות בקום שהנשיא אובאמה חשף בקול גדול בעצרת האו"מ בספטמבר 2009 ובעיקר שהוא סיפק את עיקר המידע לדו"ח התמוהה שפרסמה סוכנות המודיעין הלאומית בארה"ב, ב 11/2007 , שבו ניטען שאיראן הקפיאה, מאז 2003, את הפרויקט הצבאי של תוכנית הגרעין. הדו"ח עורר בשעתו זעם, תיסכול ומבוכה בכול קהיליות המודיעין בעולם היות והוא סתר מידע רב ממקורות אחרים. פרשנים טענו שראש הסוכנות ניסה לכבול את ידיו של הנשיא בוש מלתקוף באיראן. אגב במתקן הצנטריפוגות בבניה בקום לא נמצאו על ידי פקחי הסוכנות לאנרגיה אטומית שום ממצאים מיוחדים וממילא המתקן היה בבניה וטרם הוכשר למשימתו. כבר אז ניטען שהמתקן בקום הוא מתקן הטעיה המסית את הפקחים והעולם מהפעילות האמיתית.

מקובל במלחמה החשאית מאז ומתמיד להשתיל אצל היריב סוכן כפול שכדי לשכנע ולעורר אמינות אכן מסגיר ליריב סודות אמיתיים וזאת כדי לחפות ולהתעות לגבי סוד אסטרטגי גדול יותר וחשוב הרבה יותר (ראה פרשת אשראף מרואן המצרי ומלחמת יום כיפור 1973). כאשר איזה טמבל אמריקאי מקהיליית המודיעין התייהר ש"אנחנו נשארנו עם המידע והם (האיראנים) נישארו עם שאהרם אמיר - מי לדעתכם הרוויח?" הוא הפגין טיפשות גובלת בפשע.

כבר לפני שבוע, ב 07/15/2010, טענתי באתר שלי "גלובלג'יהאד" (באנגלית) ששאהראם אמירי היה מהרגע הראשון סוכן כפול שמשימתו הטעיית המודיעין המערבי. יתכן אמנם ששהראם אמירי ידע מראש שבאיראן מחכה לו חדר עינויים וחבל תליה והוא חזר לאיראן כדי להציל את משפחתו מגורל דומה. אבל כאשר הוא עבר לארה"ב הוא ידע שמשפחתו נשארת מאחור וידע את דפוס ההתנהגות של המשטר האיראני ולכן יותר סביר שהוא פשוט סיים את משימתו, היתל בכול העולם הרוויח לאיראן שנתיים קריטיות יקרות מפז לקידום תכנית הגרעין ואת האמריקאים עם מידע שלא ברור להם כעת מה שוויו האמיתי.

אין זה הביזיון הראשון השנה. מאז פוצץ הסוכן הירדני הכפול חומאם אל בלאווי 7 סוכני סי.איי.אי באפגניסטן ב חוסט שבאפגניסטן, ב 30/12/2009.

ב 23/02/2010 חטפו סוכנים איראנים את עבדולמאליק ריגי מנהיג ארגון טרור בשם ג'ונדאללה הפועל מפקיסטן ושאיראן טוענת זמן רב שהוא נתמך על ידי האמ.אי6 (המוסד הבריטי) והסי.איי.אי. ב 10/18/2009 ביצע ג'ונדאללה פיגוע התאבדות בעיר האירנית אל גבול פקיסטן – פישין שמה, שבה נהרגו 2 גנרלים ן 3 בכירים נוספים של משמרות המהפיכה האיראנים יחד עם עוד כ 40 אנשים. עבדול מאליק ריגי המריא מדובאי לקזחסטן. האיראנים הפעילו בדובאי, זו שחודש לפניה נחשפו שם 27 סוכנים ישראלים בפרשת חיסולו של מבחוח, לפחות 40 סוכנים. חלקם עלו למטוס עם ריגי, המטוס הונחת בכוח בעזרת חיל האוויר האיראני בדרום איראן. מפרסומים עולה שעבדול מאליק ריגי היה בדרכו לפגוש בכירים של הסי.איי.אי. ברור שהאיראנים הפעילו כמות גדולה של סוכנים והיה להם מידע על תנועותיו של ריגי עד הפרט האחרון והמידע שריגי מסר בטרם ניתלה לפני כשבוע על קשריו עם הסי.איי.אי היה אמין למדי. בכלל מנהיג של ארגון טרור קיצוני כמו ג'ונדאללה לא יכל לצאת מתחומי פקיסטן לדובאי ומשם לטוס לקזחסטן בביטחון מלא שזהותו לא תחשף לולא נהנה מגיבוי מלא של סוכנות ביון בין לאומית. הביזיון גדול אבל בגלל שהשם לא אומר דבר בארה"ב וג'ונדאללה הוא אכן ארגון טרור האירוע לא עורר תהודה תקשורתית בעולם.

כעבור חודש, בסוף מרץ 2010, הצליחו סוכנים איראנים לחלץ את הדיפלומט האיראני חישמאטוללה אטטארזאדה שהיה מוחזק כבן ערובה באזור פישוואר בפקיסטן ולהחזירו בשלום לאיראן.

למה כול זה חשוב. א. כי למודיעין האמריקאי יש המון מגבלות, המידע שלו לא לגמרי אמין, בערך כמו המידע שהוביל לפלישה לעיראק ב 2003. שהמודיעין האיראני ושלוחותיו "מקרקסות" בקלות את ארה"ב במלחמה החשאית ושהתקלה בפרשת מבחוח, מביכה ככול שתהיה, היא כולה טקטית ומתגמדת מול "האסונות" המודיעיניים של ארה"ב. כן תנו כבוד למוסד הוא אולי המחסום היחיד מפני הונאת הענק של האיראנים ואולי המקור המשמעותי, בפרוש לא הבלעדי, היותר אמין בעולם למה שמתרחש באיראן.

מחר נעסוק בתקציב הביטחון





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה