יום רביעי, 28 באפריל 2010

יד שמאל ויד ימין

זרים עליך ישראל

מצד אחד יש בארץ שורה ארוכה של קבלני כוח אדם שמרוויחים את לחמם בעושר (לא בהכרח ביושר) מהבאת עובדים זרים מחו"ל לעבודות הכפיים בישראל. העובדים מובאים לעד שנתיים ונשלחים חזרה למולדתם כדי למנוע מההבאה של העובדים הזרים להפך להגירה חוקית לארץ במספרים גדולים. חלק גדול מקבלני כוח האדם ומנכ"לי החברות מקורבים לפוליטיקה העסקנית ואפשר לשער שאם יעמיקו לבדוק ולחקור את הקשרים בין חברי מרכז ממפלגות שונות, קבלני כוח אדם ומוקדי הכוח במדינה נגלה לא מעט פרשיות דמויות הולילנד אם כי אולי בעוצמה קטנה יותר אם כי עם מורכבות דומה.

לצד קבלני כוח האדם והשדולה הפוליטית שלהם נוקטת המדינה ביחס דו משמעי כלפי חדירה לא חוקית של מסתננים רבים מגבול מצרים ודרך ירדן לישראל. ארגונים הומניטריים רבים התגייסו להגן על השוהים הלא חוקיים, שבתחילה הוגדרו אצלנו באופן אוטומטי כ"פליטי דרפור" כדי לנגן על בלוטות הרגש של היהודים, למרות שלרוב ההמסתננים לא היה שום קשר למעשי הטבח המתמשכים בדרפור לבד מצבא עור זהה. חלק גדול מהמסתננים באים ממדינות אויב מובהקות כאריתריאה או סודן (לא החלק הדרפורי).

מצד שני מופיעות לאחרונה בטלוויזיה הפירסומות המגוחכות הממומנות מטעם מדינת ישראל, זו המייבאת המוני עובדים זרים, על הישראלי הפשוט המתפרנס ביושר או הבונה את עתידו לאחר צבא שפרנסתו נלקחה ממנו או נגזלה בידי העובד הזר בלי פירוט האם מדובר בעובד "חוקי" שאיזה קבלן גזר עליו קופון או בעובד לא חוקי. היד האחת מתפרנסת בעושר מהבאת עובדים זרים בכמויות והיד השניה מפרנסת ביושר סוכנויות פרסום בקמפיין נגד העובדים הזרים. איך שלא יהיה כולם גוזרים קופון קטן לעצמם.

אורי בלאו

היום הופיע בתקשורת שאורי בלאו, כתב הארץ שבכתבתו הלא זהירה חשף את ענת קם, מנהל מגעים מלונדון דרך פרקליטיו להחזיר את המסמכים המסווגים שברשותו תמורת הבטחה שלא יעצר עם שובו לארץ. ראשית בעצם המגעים הוא מודה שהוליך שולל את השב"כ כשכבר הבטיח להחזיר את המסמכים בהסכם קודם והסתפק בהחזרת חלקם הקטן. כרגע אין שום יכולת לאיש לוודא שהמסמכים, גם אם יוחזרו, לא שמורים במקביל באיזה דיסק-און-קי – הבן אדם כבר הוכיח עיקביות בנושא. אחרון חביב ממילא אין כבר שום אפשרות אלא להניח שהחומר הגיע כבר לידיים לא רצויות – לפחות כהנחת עבודה. כול התייחסות אחרת היא לא אחראית מבחינה ביטחונית. אני מקווה מאוד שאיש לא יתרצה לעוד הסכם עם אורי בלאו ושלא תשאר בפניו אלא הברירה להשאר בגולה לתמיד רדוף על ידי גורמים עלומים או להתמודד עם נכלוליותו בבית משפט ישראלי שממילא ידוע כרחמן בן רחמן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה