יום שני, 15 בפברואר 2010

שאלה של מנהיגות

יאמר כבר בהתחלה שאני חושב שדבריו של עו"ד אורי קורב על מערכת המשפט בישראל, שהוקלטו לפני כמה חודשים ופורסמו ביום שישי האחרון 02/12/2010, בניכוי הלשון הגסה, משקפים נאמנה את מצב מערכת המשפט בישראל. יחד עם זאת מי שמופקד על תיק כה רגיש ובתפקיד בכיר במערכת לא יכול להתבטא כך במדינה שיש בה מנהל תקין. אישית אני תמהה מדוע לא התפטר עו"ד אורי קורב כבר מזמן מהמערכת שהוא מתאר כרקובה ונילחם בה בריש גלי מחוץ למערכת. זה היה מעשה נכון לעשותו. יש פגם במי שנהנה מהמערכת אך גם משתין לבריכה בה הוא שוחה. לצורך העניין ההתנצלות או החרטה לא רלבנטיים מפני שאין הכחשה של עצם הדברים. העובדה שיתכן ועו"ד אורי קורב נפל קורבן למזימה פוליטית גם היא שלא ממין העניין גם מפני שזה היה צפוי וגם מפני שהוא היה חייב לחשוב על המימד החינוכי השפעתי כאשר הוא דיבר כפי שדיבר לתלמידיו.

דבריו של עו"ד אורי קורב מחייבים פיטורים לאלתר. מערכת התביעה כשלה במבחן המנהיגות כשעברה ממימד מנהיגותי למימד פקידותי/מזמזני. כמנהג הבירוקרטיה הישראלית היועץ המשפטי החדש יהודה וינשטיין והפרקליט הראשי משה לידור העדיפו לגלגל את התפוח הלוהט הלאה מהם לכיוון נציב שירות המדינה ולתהליך בירורי מתמשך שאיש אינו יודע בדיוק מתי יסתיים. בינתיים לא יודעים כיצד לנהוג בתיק אולמרט וכיצד לנהוג באורי קורב עצמו.

למרות שאני תומך בדבריו של אורי קורב הוא חייב ללכת ומייד! לטובתו, לטובת התקינות וההיגיינה הציבורית ולטובת כולנו. ככה אי אפשר לנהל מדינה. אם יש לו מה לאמור נגד המערכת יתכבד לעשות זאת כאדם פרטי ולא כשליח ציבור.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה