יום שלישי, 19 בינואר 2010

עולם חדש מופלא

לביקורו של ביבי נתניהו אתמול בגרמניה הייתה חשיבות חריגה. על הפרק המלחמה בתוכנית הגרעין האיראנית והקניית יכולות אסטרטגיות לחיל הים הישראלי שיתכן ויאפשרו לישראל להימנע ממכה מקדימה באיראן. גרמניה היא היום אי של שפיות נוכח הגל האיסלמי הרדיקלי הגואה באירופה, האופנה האקדמית המתפשטת והחורגת הרבה מעבר לביקורת על ישראל לכיוון שלילת קיומה בכלל. גרמניה, המדינה המובילה והחזקה באיחוד האירופי יכולה לעשות רבות לבלימת התופעה גם נוכח ההיסטוריה שלה עצמה והמודעות המלאה של אנג'לה מרקל, הקנצלרית, לאן הדברים בסוף מתגלגלים.

מסיבת עיתונאים משותפת של ביבי נתניהו עם אנג'לה מרקל יכלה להציף על פני השטח את האנטישמיות הגואה באירופה, את המוכנות הגרמנית להתמודד עם הגרעין האיראני, את שאלת התאסלמותה של אירופה, את התפתחות היחסים הכלכליים בין המדינות נוכח חרם צרכנים על סחורות ישראליות בחלקים מאירופה, ואפילו, בצוק העתים, להאיר קצת את פעלה של ישראל בהאיטי שבו הוכיחה ישראל כושר ארגון ומהירות תגובה שאין לה תקדים מאף מדינה בעולם כולל ארה"ב. אם חשבתם שלנושאים האלו יש באמת איזו חשיבות – טעיתם. את העיתונים הישראלים מעניין מה ביבי חושב על התביעה נגד אשתו , שם בגרמניה, במקום להציג הישג, במקום לדבר אסטרטגיה הוא נגרר אפילו לא לטקטיקה הנמוכה אלא לרכילות הכי זולה.

בספרו של אלדוס האקסלי "עולם חדש מופלא", שנכתב ב 1932, ועוסק בחברה עתידנית הנשלטת מנטלית ומחשבתית בידי האליטות הוא כותב על הטפשה ( מהמילה טיפש) של האוכלוסייה כאמצעי בדרך לשליטה בעולם החשיבה וההתייחסות של האזרחים הנתינים, אם תרצו גרסה מודרנית של "לחם ושעשועים" מימי שיאה של הקיסרות הרומית לפני 1900 שנה, שאחת מטרתם, שאנחנו האזרחים לא נשאל את השאלות האמיתיות אלא נתעסק בעוזרת של שרה. העולם החדש והמופלא כבר כאן.

* ראה גם - עלילת אנקרה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה